Godmorgon 3 juli
Det verkar bli precis lika varmt idag, iallafall här nere i skogarna. Ska om en liten stund åka till platsen där man går omkring och ser upptagen ut. Om man lyckas tillräckligt bra så kanske man kan få lön den här månaden också.
Helst skulle man vilja göra som Lottie…
Hoppas alla ska få en fin dag!
Vänligen / psson

Godmorgon :)
Här är oxå väldigt varmt, synd att man behöver jobba. Man får väl hoppas att det blir lika fint till helgen iaf :)
Har en takfläkt i sovrummet. Det är väldigt sällan den är på hela natten, men inatt var det så varmt, så det var dags.. Problemet är bara att jag verkar vara överkänslig för drag, så imorse kunde jag knappt öppna ögonen. Det brukar vara likadant när vi är ute och åker mc, då är jag helt svullen dagen efter oxå. Finns det någon bra huskur man kan testa? Iofs är mina arbetskollegar vana vid att jag ser ut såhär ibland, men det är ju så tråkigt! Man blir ju rädd varje gång man går förbi en spegel..
Psson, jobba lugnt ;)

God, hm, lunch får jag väl säga då!
Här är det också varmelivarmt idag. Grannen har hantverkare på sitt tak - de nyttjar även delar av min gård - så man känner sig måttligt pigg på att lägga sig i trädgården och sola… Och mycket mer än det orkar jag nog inte med just idag heller… Fattar inte att de orkar stå och snickra mitt i den gassande solen, utan skydd på huvudet, blir matt bara jag ser dem…:/
Huskur för ögon känsliga för drag… Kan inte komma på något på rak arm, men man borde väl kunna badda med något lugnande, skall inte gurka ta ner svullnad? Det gör ju reklam för några ögndroppar på bl a TV just nu, Vistine eller ngt sådant. Det skall visst innehålla örter och grönt som gör att ögonen mår bättre, kanske kan det även ha effekt på svullna ögon…?
Ha en fortsatt bra dag!

Pia, det har du rätt i, har ju själv sett den rekamen.. jag får nog åka och handla idag :)
Hej svejs. Soligt och varmt även på Åland. För tillfället +24,7° i skuggan. Det käns ganska kvavt egentligen. Kattorna orkar inte ens vara ute. Jomsan kom hächandes som en hund så varmt hade hon. Nu ligger hon inne i sängen å jäser. Joppe har lagt sig på en fleesetröja (även kallad glesbygdskavaj) och sussar sött på den.
Själv var jag ner till färjeläget på promenad. tittade på ett gammalt måsbo som finns på piren. Det låg ett ägg kvar i boet så jag skall nog gå ner igen med kameran med mig.
I övrigt gör jag så lite som möjligt idag. Har ju semester.
Soligt och varmt här med.. Idag har och kommer jag nog inte göra så mycket.. Bara vara hemma och ta det lungt.. Det är för varmt för att göra nåt annat :P