Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 575 ggr
netagirl
0

Pellets?

Jag har haft många katter i mitt liv,men har ingen egen just nu. Däremot fick jag hem en katt igår som jag  ska ha över sommaren(kattvakt). han heter Frasse och är 9 år. Kattsand finns det ju hur mycket som helst att välja bland,men hans matriel till lådan var helt nytt för mig!Förvånad Värmepellets! Är det någon mer som använder sånt?

netagirl
0

Glömde säga att det är träpellets som blir som sågspån när han kissat.

Pia
0

Ick säger jag, jag har bara dålig erfarenhet av pellets, tycker att de ger dålig lukt och så är det svårt att tömma lådan. Förvisso är det möjligen ett mer miljövänligt/enkelt komposterbart alternativ, så det är en avvägning man får göra förmodar jag…

I den här tråden kan du läsa lite mer om Kattsand.

Vad mysigt det låter att vara sommarvakt till en Frasse:)

netagirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker heller  inte att det är bra matriel att ha i kattlådan.Undrar om man kan byta under tiden han är här? Ska nog testa att göra det.

Jag älskar djur så jag gjorde dom beredda på att han kanske blir tvungen att stanna här.Skrattande Skämt åsido så kanske det blir en egen katt senare.men då tar jag nog en från katthemmet.Där finns ju många som behöver ha hem där.

Pia
0

Vilken snökisse, jättefin!

Bra inställning, tyvärr så finns det ju alldeles för många katter på katthem som behöver ett gott hem…:/

kristinah
0

Hej netagirl. Vilken fin kompis du skall ha över sommaren. Hur skall du kunna göra dig av med honom sedan? Pellets har jag också dålig erfarenhet av men det var papperspellets ToaLätt. Jomsan började kissa på golvet i stället så jag bytte tillbaka till Kattsand som hon var van med. Hoppas du får en lika fin kisse om du tar en egen kisse sedan. (Om du nu inte behåller Frasse förstås Flört