God morgon 28.6
Åter en mulen, blåsig och ganska sval semesterdag. Idag vet jag inte om jag skall göra något vettigt eller om jag skall vara lat. Det sistnämnda lät ganska lockande. Skulle behöva städa men det är roligare att göra då solen skiner ute konstigt nog. Kattorna far på som "skållade råttor". Skall eventuellt ta Joppe i transportburen och träna honom bli transporterad i bur och bil. Tänkte mig till Föglö i helgen men vi får se hur resten av veckan blir.

*avundsjuk* själv sitter jag och ugglar på jobbet.. :)
var på en husvisning igår eftermiddag, jag föll pladask :) sambon gillade det oxå, men han är den typen som måste fundera en bra stund, medan jag är mer impulsisv. jag har ju redan möblerat hela huset, bytt ut köket, och flyttat upp badrummet en våning :D
det är inte ett område som vi inte ens har funderat på tidigare, men eftersom priserna på våra ursprungliga drömområden har skjutit iväg det senaste året, så har vi börjat tänka om.. nu ska vi titta på det en gång till, och bestämma sedan om vi vill slåss om det :)
Jag sitter inne och väntar på att det ska sluta regna, det verkar som jag får vänta ett tag till. Jag vill ha sommar och sol NUUUUU!!!
Här visade solen sig en stund men det mulnar på igen så får se om vår herre släpper ner en omgång vatten idag igen.

#0 Det är nog lika så bra att ta vara på de dagar man faktiskt kan lata sig lite och bara vara…:)
#1 Oj, spännande värre, det måste du rapportera om, hur det går med husplanerna! Vad var det för hus, uppenbarligen tvåplan…, trädgård?

Själv har jag varit på sta'n och skruttat runt lite med min mamma, ägnat mig åt lite reashopping m m och ätit lunch. Det har varit en ganska regnmulen dag, men hyfsat skönt i luften ändå.
Ikväll börjar lite lagom mysryslig underhållning på TV4 - Miss Marple - den skall jag se med en stor kopp te och en lite fyrfota britt i knäet tror jag!

#4 vi kollade visst inte en gång till, budgivningen är redan igång, så vi har bjudit istället :D så det kan gå.. har dock inget tålamod, vill veta om vi får det eller inte… nu!
finns att se på
http://www.hemnet.se/a.asp?id=3299355&q=1&s=4
har letat ganska centralt i Göteborg och Mölndal hittills, men vilka priser det är! man blir ju mörkrädd..

#5 aah, den serien skulle jag oxå se ju! skynda, skynda..
Idag har jag bara suttit hemma.. Läst lite och gosat med kattorna.. Just nu sitter jag och tittar på gamla CSI avsnitt och har mina chinchillor ute :)

Calibra, åh så fint det er ut huset, ja gult trähus är ETT av mina drömhus någon gång…:) Med glasveranda, snickarglädje och knotiga äppelträd… Lycka till med budgivningen!

tack Pia :)
vi har lyckats skrämma bort 5 budgivare genom en ordentlig höjning, nu är vi 2 kvar… jag skulle behöva starkare nerver, sitter på nålar just nu.. ;)
Calibra: Jag önskar dig lycka till med husköpet. I ett sådant hus skulle jag själv kunna bo. Det skulle vara annat än en tvåa i Mariehamn, det med insyn till grannrna i huset nedanför.

Kristinah, tack! håll gärna alla tummar och tår, för vi är riktigt sugna på huset! jag hoppas att vi får se slutet på budgivningen imorgon, jag överlever nog inte en helg utan att veta..
vi bor oxå i en tvåa idag, väldigt centralt i gbg, vilket iofs är trevligt, men både sambon och jag har drömt om hus.. en egen liten täppa :)
Calibra. Det ska jag göra för det såg härligt ut. Men vad stort det skulle kännas om man kommer från en två till ett helt hus med två våningar. Jag skall hålla alla fingrar, tår och kattornas klor att ni får det.

vi kan nog leka kurragömma.. kommer ju att sakna en del möbler oxå, antar jag.. i-landsproblem :)

Hur går det med budgivningen?! *Nyfiken*

håller på och håller på.. fast nu blev vi 3 igen.. får se vad som händer :)

Fortsätter hålla tummar och tassar m ao:)