Kattdeo...
Välj mellan blomsterdoft eller Green mountain (?) -
> Deo Katt tar direkt bort all obehaglig lukt och sprider en angemän parfym.
Deopudret skall användas för att förlänga användningen av kattsand…
Vad tycker ni om en sådan produkt? Känns den nödvändig eller inte?
Sedan undrar jag vad en angemän parfym är också…;)
Jag plockar bort bajs och klumpar istället… Då luktar det inte illa. Min sand håller riktigt länge, behöver nästan aldrig byta allt.
Känns som om det skulle kunna störa känsliga katter med främmande lukt.

Jag har nåt liknade som jag använder o mina katter har inget i mot det.. det luktar citron
det heter Cat sand fresh o kommer från catman
jag har också ngt liknande det luktar odckså lite citron men också jordgubb:)
Tänker mest att katter som kissar på fel ställen nog kan bli ganska förvirrade av en främmande doft. Jag klarar mig utan parfym, gillar i allmänhet inte saker som är parfymerade i onödan. Men det är ju en smaksak!
Jag använder något liknande och eftersom jag bor så litet 1 1/2 rum & kök så är det viktigt att kattlådan inte luktar nu städar jag lådan väldigt noga 2-3 ggr varje dag men efter att sanden är 1 1/2 vecka gammal så får den lite hjälp på traven av doftpulvret.Och Mojje har inget emot det 
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Nä, fy katten - inte ett dugg nödvändig! Tar ur kiss och bajs ur de två lådorna minst 2 gånger per dag, oftare vintertid. Skurar lådorna och byter sand 2 gånger i veckan vintertid, sommartid 1 gång i veckan. Ingen av katterna skulle acceptera lukten av deopuder (fick en gång hem en påse Kattsand som var en gnutta parfymerad på nått vis - testade - ingen använde den lådan…)

Inget för mig heller, jag gillar inte ens parfym så då kan väl katterna också få slippa det. Nä, hålla efter i lådan är mer min grej :)

har 1a och använder det…. har sand som inte döljer lukten alls annars (jätte bra i övrigt och fastnar itne i hans päls som de durare gjorde innan… sen att den bara kostar 15 kr gör ju inget) sätter i de när jag bytar sand… städar varje dag och bytar en gång i veckan.. tror man kunnat ha det lite längre men tycker om att ha det helt rent
men låter konstigt att de ska lukta citron.. katter brukar ju inte vilja kissa när det är citrondoft

Ett tips:
Om ni vill hålla kattsanden fräsch utan doft, så strö lite bakpulver på sanden och rör runt. Bakpulvret tar bort lukten som sätter sig även i den rena sanden. Bakpulver är billigt och det luktar ingenting så det stör inte katterna. Prova:)) /Sylvia
Hm. Intressant tips. Sedan denna tråd startades har mycket vatten runnit under broarna. EC var sand jag förut tyckte var toppen har ju börjat damma fruktansvärt och stinka kommunaltvål och Pussi tar inte bort lukten alls lika bra som EC gjorde så jag är i något av ett sanddilemma. Till kattungarnas pussilådor har jag faktiskt testat kattdeo men tycker mest det blandar upp doften så att det luktar kattbajstvål.
Ska testa tipset om bakpulver, men så ska vi också testa Worlds Best Catlitter och Cats choice för att förhoppningsvis glada kunna gå över till något av dem.

Jag tycker Lidls sand är riktigt juste, den doftar svagt av talk. Inte helt dammfri, men klumpar bra och är billig.