Röda katter
Rött tycks vara en färg som många gillar när det gäller katter. Så jag tänkte vi kunde samla lite bilder på just röda katter i den här tråden… Röda, som lillkissen till höger i bilden här, och inte den s k dilutionsfärgen créme (som kattungen till vänster) - den fina färgen får en alldeles egen tråd:)

Vilken härlig vårbild på Jomsan!
De ser ju ut att ha det väldigt mysigt ihop syskonen ialla fall:)

Något sådant låter väl troligt, i färgväg, det blir så knepigt när det är silver inblandat i färgen…:) Kan det ha varit färgvarianten "smoke" som var på tal?

Pia: Nej, det var ingen "godkänd" färg, om man säger så, utan snarare en form av smeknamn som kom från någon snäcka eller så p.g.a. dess färg. Jätteknepigt, jag vet, men det var vad hon sa. *s*

Bima, nu blir jag himla nyfiken ju…:)
Jerker, söt! Dock tänker jag bara på Robinson-Jerker, som vann det enda år jag följde tävlingen…:)

Röd-vit kisse, vad fin han är:)

Vi kommer att para vår svartvita hona med en rödvit hane i med hopp om sköldpaddstjejjer (svart-röd-vita) och svart-vita hanar.

Oj vad många fina rödtottar! Några ser för mitt öga, men bilden kan ju luras, nästan cremefärgade ut snarare än röda.
Vad roligt med alla fina bilder, nästan så jag känner att man skulle kunna rösta fram trådens favorit på något vis…:)

Vilket vackert tabbymönster, han ser otroligt snäll ut!

Nutteplutt!:)

Här kommer ett foto på min Blixten!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Men vilken cool bild, han ser verkligen ut som en katt med stor personlighet, jättesöt!
#23 Vilket sött ansikte, med det röda mitt på munnen :D

Sandra! Din Troja påminner om min katt Blixten. 

Denna vackra o härliga katt befinner sig på Katthemmet Kompis i Nybro. Jag tycker att hon är jättefin!

Min älskling Blixten. Katten från Katthemmet Kompis (här över) heter Muffins.

*putt*

Murre, jättesöt bild:)
_thilda_, din oerhört vackert mönstrade lilla missa är en svartsköldpaddsmönstrad (svårt att se hennes hela mönster på just denna bild) - hon platsar därför inte så bra här utan i mönstrade katters tråd och/eller sköldpaddstråden…:)
Men den var fin iaf thilda

Jag har ju en hel drös med rödisar här hemma eftersom jag har kullar nu.. får ju lov att visa några..
Saffran.. en underbar tjej som skall flytta till Örsundsbro
Azalea som skall bo kvar med sin mamma :)
Å sist ut Anemone en underbar tös som inte riktigt vet vart hon skall flytta än men hon har 2 familjer som är intresserade :)

Finfina rödtottar allihopa!
Min fina Maja. Som tyvärr inte finns längre!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Oh vilka fina rödtottar, och så olika!
#45 Lorentz, är det hans små huggtänder som syns i bild…?:)
#49# Jag tror att det är dregel. Han dreglar nåt enormt när han njuter. Kelar man med honom så droppar det från munnen.
/Maria

Gustav var en fining, och så vackert det var med hans päls och den gröna gräsmattan:)

alldeles nyfödda röda bland en blå:) Tyvärr överlevde inte de röda,d e föddes för tidigt:(

Älskar röda katter! Har dock ingen egen.
När jag var på en närträff i kursen "hund & kattetologi" som slu har i skara i helgen fick jag ta del av en del forskning som gjorts på kattfärg & temperament. Där hade de kommit fram till att de röda katterna var klart mer aggresiva än svarta katter. Vad säger ni?
#59 har jag aldrig märkt. Däremot har alla mina sköldpaddshonor varit väldigt speciella och egna, och allt ska ske på deras villkor;)

#59 Skulle röda vara aggressiva? Låter konstigt… Min Jonna är hur snäll och go som helst och har inte visat någon som helst tendens till aggressivitet, hon har aldrig varit sur av sig heller, vilket min blåa katt däremot kan vara om hon inte får som hon vill hela tiden. Däremot har jag hört talas om att sköldpaddor är mera bitchiga, men vet inte om det stämmer…
#60 Hi hi, min blåa katt kanske är lite "sköldpaddig" av sig då, för allt ska vara på hennes villkor annars blir hon snart sur.

Kanske ska tilläggas att studien på röda katter bara rörde röda HANkatter.
Att skölpaddshonor är bitchiga har även jag hört, men vad de som föreläste visste de ingen studie på dem.

#67 Vilken speciell katt! Vad är det för ras? Någon rex-variant eller?

Oh vilka häftiga bilder!
Jo jag har också hört att röda katter skall vara lite rivigare - och ja paddor också - en "sanning" med modifikation skulle jag vilja säga. Tycker man har träffat på alla sorter gm åren, och absolut inga färgspecifika temperament.
ja, Eddie är en Devon Rex :)
Fler bilder på läckra röda kissar!! :)

Lindac77: Ungen är verkligen hur underbart söt som helst ju!!! Att du vågar visa upp en sån söötis.. hihi.
#75 Ja, visst är han söt… och de små filurerna blir bara sötare för var dag som går! Hihi, ja risk för kattnappning kanske?! 

#76 Ja, nästan så! :) Va är han för ras?

#79 Han är en Maine coon. :-)
Hela kullen finns här: http://mco.sida.nu
Äsch, länken funkade inte… här är den:
#82 Ska kolla in dom strax :)

Fler bilder på de vackra röda katterna??

Jättefina bilder allihop!
Morris

#106 gud vad söt!<3
#107 Han har två röda brorsor också!