Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1315 ggr
Polyanna
0

Delad vårdnad -

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick vi till att börja med om den lille kattunge som mamman tog för vana att dra med sig, när hon gick på jakt hemma vid vårt. För att komma dit och hem korsade katterna en trafikerad större väg vilket vi tyckte var att utmana ödet och bar hem ungen. Efter tredje gången kom vi överens om delad vårdnad och ungen fick stanna hos oss tills vidare. Det var en honkatt fick vi veta av ägaren och vi kallade den Viola. En dag när min sambo låg på soffan och läste kom ungen upp på hans mage, vände baken till och visade tydligt att han minsann var en pojke! Nu fick han heta Ola och blev helt och hållet vår eftersom ägaren inte kunde ha en hane ihop med mamman. Kastrering ville han inte kosta på. Så gick det till när Viola blev Ola och en i familjen.

Pia
0

Välkommen till Katter, Polyanna!

Och tack för en riktigt mysig historia om hur Viola blev Ola!

Hirit
0

Det var en fin historia,tycker jag också. Fin bild,det ser ut som han sitter och väntar på att maten ska bli färdig någon gång.

Polyanna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack! Kyss Ja Ola skulle säkert gärna ha smakat på biffarna, nu var det nog doften och fräsandet som intresserade. Jag hade en kull västgötaspetsvalpar när Ola kom och DET tyckte han var jättekul!

kristinah
0

Ola e söt tycker jag. Det är valparna med. Min kisse Jomsan döptes egentligen till Porsche för de trodde att det var en pojke. Eftersom jag anser att det är ett bilmärke och inget kattnamn beslöt jag mig för att döpa om henne och eftersom hon pratar så mycket och som vi säger på Åland "jomsar" blev det Jomsan.

Lycka till med Ola

Pia
0

Uj, uj så sött med valpar och kisse, mysigt när de har så stort utbyte av varandra! Hos mig är det vice versa, en hund som gillar kattungar - och med lite vana blir det ju delade känslor:)