Katter iFokus

Katter

Etikettkattmat
Läst 116 ggr
bellasmamma
0

Acana, Canagan, Thrive

Jag blir tokig på att försöka välja foder till min ragdoll tjej på fem år. Hon är känslig i magen och kräks hårbollar.

Hon behöver lättsmält mat i bitar som inte är för stora eller hårda.

Jag funderar på Acana indoor entree, Canagan sterilised eller Thrive kyckling och kalkon. Jag har även funderat på Brit veterinary gastrointestinal.

Jag vill hitta ett bra torrfoder med hög kötthalt och bra ingredienser som min tjej tål och vill äta.

Tips? Vad tänker ni om dessa foder?

Uppkatten
0

Har hon någon diagnos på sin känsliga mage?

Hur fungerar hon på blötfoder, med tanke på hårbollsproblematiken?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

bellasmamma
0

#1: Hon har ingen diagnos. Men hon blir dålig i magen när jag fasar in ny mat. Det måste gå väldigt långsamt om hennes mage ska klara det. Sen går det bra om det är lättsmält.

Hon vägrar blötmat. Tyvärr. Jag håller just nu på med ett nytt försök med färskfoder, men hon är inte imponerad. Jag tänkte ha 50/50 färskfoder och torrfoder. Hårbollarna började när jag provade ett annat foder (brit care anti stress) än det hon brukade ha (acana indoor). Nu kör vi royal canin gastrointestinal, för att se om det kan lugna magen. Men hon är inte så förtjust i det och det verkar inte göra skillnad för hårbollarna heller.