Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 116 ggr
OberonsMatte
7

Besök i tvättstugan

Igår när jag var nere i tvättstugan hörde jag plötsligt ett ivrigt jamande från källargången. Det var "arga katten" som tydligen hade smitit in genom källardörren i ett obevakat ögonblick. Förmodligen i samband med att någon boende i huset tog ut en cykel från cykelförrådet.

"Arga katten" är egentligen en väldigt social och kelig, men han blir väldigt arg när han ser mina katter. Hans egentliga revir några hus bort, så han ska helst inte ens vara vid mitt hus. Dyker han upp när jag är ute med katterna brukar jag jaga bort honom med blomspruta, men nu (utan mina katter) var vi tydligen bästa kompisar igen. Jag bar tillbaka honom till hans "gård".

Lite bekymmersamt att se hur lätt utekatter kan smita in genom en dörr som öppnas och stängs.

IMG_0950.JPEG

Sajtvärd Katter iFokus

[solljust]
0

Vilken fin kille Arga Katten är 😻🐈

Mysigt med såna besök och vi har en kattfröken som kommit hit i flera år och får hon lite uppmärksamhet lite kram och mys blir hon nöjd och går det är så himla fint och mina är innekatter så dom stöter inte på varandra men jag har fått avvärja slagsmål mellan henne och andra katter hon tycker att min gård är hennes revir 😎

För många år sedan var det en stor röd kille som besökte ofta då hade föräldrarna en katt och en dag låg han i timmar i en fåtölj på altanen så till sist var jag tvungen att bära iväg honom så deras katt kunde komma ut.

Lyfte upp honom så vänligt och snällt så han inte skulle känna sig undanknuffad vi kelade och myste på vägen mot häcken där det finns ett hål att gå igenom men när jag släppte ner honom förstod han att han måste gå så han vänder sig om och fräser en gång sen går han sin väg han blev sur men var tillbaka nån dag senare lika go som alltid så han kom väl över det där att han var tvungen att gå hem 🤣

Tarotstollan
0

#0. Sätt upp lappar om att folk skall kolla så de inte stänger in katter av misstag.

Vi har haft sådana lappar sittandes på källardörrar som leder ut och att dörrar aldrig får ställas upp p. g. av att råttor kan ta sig in (även katter då).

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!