Katter iFokus

Katter

Etiketterallmänt-kattpratkosthållning
Läst 356 ggr
Calcifer
0

Alternativ som godis?

Detta är verkligen inte life or death eller så. Men jag är nyfiken. Nox är ju en soptunna som äter allt. Alltså vad som helst nästan. Men Elrond är mycket mer kräsen. Han äter bra mat nu tack gode gud, men det känns så tråkigt att jag inte lyckats hitta någon han kan få som är mer som godis.

Det är ju inget han dör utan såklart. Utan mer att det vore kul att när Nox får lite extra nom så kan Elrond få det också.

Elrond har nobbat all kattgodis jag försökt med. Han ratar även rå kyckling, rått kött, skinka, etc. Saker som Nox nästan dör av fröjd när han får (vilket är rätt sällan såklart).

Har ni några bra tips på extra gott till Elrond jag kan prova? Inte livsviktigt återigen så ingen kris. 😊

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

91Marran
0

Jag har köpt Monster i liten förpackning. Den blå ska det vara. Den är det lax i.
Vår ena katt åt i soffan. Plötsligt var han helt borta. Hörde honom på toan på övervåningen sen full fart ner och upp i soffan för att få mer.

Mvh
Mig

Calcifer
1

#1: Enda monster jag känner till är energidrycken och gissar att det inte är den du menar hahaha. Kan du länka? 😊

91Marran
0

Var tydligen kyckling också.
Denna gillar de mer än den gröna.

Mvh
Mig

• Redigerat 2025-02-19 17:19 av 91Marran
Calcifer
0

#4: Jag ska prova den när jag har råd. Hoppas Elrond blir glad!

91Marran
0

Kan skicka dig några bitar så kan du testa.

Mvh
Mig

Calcifer
1

#6: Om du vill vore det jättesnällt! ❤️

Nephi
1

#5: Monster brukar ha diverse erbjudanden i Bonuscard appen 😁

"50 % rabatt när du testar Monster
Är det första gången? Aktivera rabattkoden EATMONSTER eller EATMONSTERCAT i Bonuscard för att prova Monster med 50 % rabatt. Obs! Gäller endast dig som inte har köpt Monster förut. Läs villkor i Bonuscard-appen."

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

91Marran
0

#7: Ska hitta något att skicka i bara. Har nog en sån vadderad påse hemma. Kan skicka både den blå och den gröna.

Mvh
Mig

Calcifer
0

#8: Ska kolla in det då!

Tarotstollan
0

Mina katter har nästan bara gillat Dreamies. Katten jag har nu gillar nästan bara den med kött men tror han börjar tröttna på den nu.

https://www.ica.se/utvalda-leverantorer/mars---dreamies-kattgodis/

Vissa av Vitakrafts kött pinnar kan gå bra ibland.

Fast de sakerna har du nog redan testat eftersom de finns överallt att få tag på.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

DREAMIES™ godbitar är en dröm för alla katter. De välsmakande godbitarna är det riktiga för alla fyrfotade läckergommar.
Calcifer
0

#11: Ja just dreamies och pinnar är Nox kär i men Elrond bryr sig inte. ^^

trissmillion
0

Uppfödare - Neva Masquerade (Sibiriskkatt)
Instagram: @trissmillion @PetsAvenir

ItsyBitsy Cat Freeze Dried Chicken är smaskiga små delikatesser till din katt. De är perfekta vid belöning och består endast av smaskig frystorkad kyckling.
Calcifer
0

#13: Den köpte jag för ett tag sen. Nox dog av fröjd men Elrond var inte imponerad. 😅

trissmillion
0

#14: Okej förstår, hoppas ni hittar en annan lösning :)

Uppfödare - Neva Masquerade (Sibiriskkatt)
Instagram: @trissmillion @PetsAvenir

Krullibull
0

Håller med om monster eller annat frystorkat! Min katt var helt och hållet GALEN i Orijens Angus Beef som tyvärr har slutat tillverkas. En av de andra smakerna gillade han inte.

Han satt och vaktade gömstället om han visste att jag hade lagt påsen där, så jag fick smyga ner den när han inte kollade och om han fick fatt på påsen (tom eller ej) släpade han iväg den och bet en massa hål i den.

Vet inte om det har ändrats nu eftersom det var många år sen jag köpte det märket, men skillnaden förutom konsistensen mellan Orijen och monster är att Orijen har mer doft (mittemellan) medan monster knappt luktar något. Därmed var min katt inte intresserad av monster, som om det inte ens vore mat. Alltså - om du har en katt som vill ha mer doft finns det bättre märken än monster.

Sund Hundmats luktar lite mittemellan beroende på sort. Vissa sorter är lätta att klippa eller smula (såsom struts och hjärta), medan andra har många tråkiga hårda delar av senor och sånt i (såsom mjälte och lunga).

Ett annat tips är ItsyBitsys mjuka godis som finns på Arken Zoo. Har alltid det hemma till hunden numera. Det luktar mycket och är mjukt och lätt att bryta eller klippa! Inte prövat deras frystorkade, men det har de också och jag gissar på att det är ungefär som monster.

Edit: Jag kom på att Mjau har något som heter gottebitar. Det går att köpa i mataffärer såsom Maxi. De ligger bra i pris (23-28 kr/påse) och har mycket doft samt ett mycket bra innehåll. Också älskat av min katt!

Värt att tänka på också är att du sparar pengar på att köpa hundversionen av godis, fastän de innehåller samma sak ;) De brukar alltid kräma på för mindre förpackningar och den enda skillnaden brukar vara att bitarna är mindre, om ens det.

Nu blev det lite av en rörig novell här. Blev det krångligt för dig så kan jag renskriva imorgon!

• Redigerat 2025-02-21 00:51 av Krullibull
Calcifer
0

Tack för alla kommentarer jag får fortsätta leta efter godis till elrond. Men godis är ju inte livsviktigt så haha. Jag gör så gott jag kan!

Silvestris
0

Feliway Happy Snacks. Använder det hela tiden på jobbet för att avleda katter när vi ska göra lite jobbiga saker. Funkar bra i 90 av 100 fall.

Krullibull
0

#17 Det vet vi att du gör! Hoppas att du hittar något som faller honom i smaken! Min katt var totalt ointresserad av det mesta, så jag förstår problemet.

[GTBLovesAnimals]
0

Har samma problem med mina!

Ingrid Alfrida
1

#0: Mina katter skriker så fort vi öppnar en burk tonfisk (i vatten) hemma hos mig :) De brukar få lite på en tallrik ibland, alternativt att jag kokar upp lite vit fisk. Tänkte just eftersom att du bara nämnde andra köttprodukter!
Jag har en katt som kommer och tigger efter äggulor också, men har hittills inte träffat en annan katt som är lika glad i det som hon är.