Lilla My - Fråga
Hej
Jag igen ja. Jag har en fråga.
Jag har haft en lugn och skön dag med tratt befriad liten 9 månaders dam fri i lägenheten (sedan i går eftermiddag/kväll.
När jag tittade till såret nu i kväll såg jag att det vätskar lite
Jag har ringat in på bilden.
Anser ni att det kan vara bra med tratt igen?
Det är dag 12 idag från operationen.
Hur ser vätskan ut?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#0: Tycker det ser fint ut! Är nog ingen fara
#1: Det lilla som var när jag tittade såg klart ut, inte som någon varig vätska
Jag tycker det ser fint ut.
Sajtvärd Katter iFokus
Jag tycker också det ser väldigt ut.
Efter 12 dagar så är såret läkt.
/Maria
Tycker det ser bra ut, lite svullet men det är ju normalt efter en operation.
#8: Dag 13 idag. Och i går såg det finare ut. Men kanske är för att hon är mer aktiv med bus i hela lägenheten nu och utan tratt. Kanske att hon slickar med nu (men inte konstant). Har inte sett hennes kompis slicka men de är ju inte i samma rum alltid.
Kanske skaffa body, men den de har hos veterinären häromkring kan hon inte gå på toa med, så får beställa i så fall. Och är osäker på storlek.
Kommer fortsätta följa det och kika varje dag ett par gånger.
Kommer troligen fortsätta lägga bilder i denna tråd då jag är osäker.
Det är ju ett sätt att ha dem samlade så man ser om det blir bättre eller sämmre.
Tar tacksamt emot eran syn på det, det hjälper mig att veta om jag ska låta henne bara vara knaskatt eller på med tratt igen.
Kan berätta att när jag kastrerade min sista honkatt så hade hon fått en tratt.
Vi gick och lade oss på kvällen samma natt som hon var nyopererad, på morgonen när jag vaknade, hittade jag tratten tom, fastklämd mellan soffan och väggen (hon hade fått loss den) och själv låg hon högst upp i en garderob och sov med rentvättad mage och sår.
Hon var så nöjd så när hon undrade varför jag väckte henne!😄
Allt gick bra, ingen infektion eller något annat.
#10: Wow, då hade du nog en himla tur bara. Så tidigt efter operationen.
Skönt att det gick bra för henne.
Jag har generaliserad ångest syndrom så det gör att jag oroar mig mer en vanligt för minsta småsak (jag vet).
Dock när det gäller Lilla My så föredrar jag att faktiskt oroa mig och att jag kan stoppa något i tid om det skulle behövas.
Det är ju som sagt lite röd aktigt (lite aningen inflamerat gissar jag) dock har jag fått reda på att sårvätskan som hon söndrar lite nog är rätt normalt pga tråden i undre lagret som ligger och skaver och katter har väldigt tunn hud som kan reagera på det.
Misstänker kombo mega bus och lite slickande som orsak till det lite småröda och vätskan.
Dock vill jag hinna ta kontakt med veterinär i god tid om det skulle bli värre och vara läge för veterinär.
Självklart hoppas jag vi slipper det, därav att jag frågar om tratt då jag inte själv litar på min egen instinkt att 'jag kan vänta till i morgon och se hur det ser ut då'. En dag i taget.
Dock vet jag att det är nog väldigt mycket läkt även fast inte 100% ännu (för då skulle det inte vätska alls) så det gör mig ändå liiite lugnare i alla fall.