Katter iFokus

Katter

Läst 190 ggr
_JohanM_
0

Efter kastrering av hona

Kom till veterinär för att hämta nykastrerade 9 månaders flickan
Hennes ögon såg INTE bra ut
Reva på vänster öga
De hade droppat kontrast i båda -gult.
Skyllde på att hon fått nått i ögat under sövning (öppna ögon när de sover sa de) och det gjort en reva på hornhinnan.
Hon vakna vid 10-1030 o de testa mata o allt.
Vid 16.05 sa de att de droppat o kikat.. För En Timme sedan.
Bullshit! Ögonen fortfarande blöta och det var ingen i receptionen på över 20 min när vi kom (en kvart för tidigt, det var fler som kommer o vänta utan personal på plats.
Det känns som de troligen lyckats repa hornhinnan när de skulle göra henne redo för hemkomst.
Önskar att jag inte kastrerat henne nu.

Kan det verkligen bli en reva så vid uppvaket? Tycks helt osannolikt!

Fridaaaa
0

Aldrig varit med om. Högst ovanligt.

Anade lite oråd sedan ditt förra inlägg. De ska ju stå för alla kostnader eftersom de har orsakat det

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

_JohanM_
0

#1: Tycker det jag med. Ska höra med Strömsholm i morgon om detta "kan hända ibland" som de sa. Strömsholm är Evidencia som jag inte gillar, men dit vi var är AniCura som jag alltid sett som bättre. Men efter idag får jag väl utbilda mig till veterinär själv. Helt jävla sjukt!

Silvestris
4

Det förekommer att katter får hornhinnesår i samband med narkos eftersom de mycket riktigt inte blundar. Man försöker förebygga genom att lägga i fuktighetsgivande gel, men ibland drabbas man av olyckan ändå. Att de har färgat in ögonen tyder på att de har uppmärksammat problemet och oftast behövs inte mer än att man droppar med fuktighetsgivande droppar för att såret ska läka.

Jag ser det som mer troligt att såret uppstått i samband med narkosen än i samband med hemgång.

_JohanM_
0

#3: Tack för svar. Jag hör gärna av fler så jag har något att bygga min egen tanke på och så jag vet om jag tänker rätt eller fel.
Så fler svar är alltid uppskattat.
Jag har aldrig hört om detta förut så det verkade jättekonstigt för mig.

_JohanM_
0

Min tokfjant ställer sig mot väggen på bakbenen vid fönstret.
Blir till att bo i sovrummet med henne och vakta henne. Inte skoj.

Uppkatten
3

#4 Tror att du lugnt kan lita på #3 som själv arbetar inom djurhälsovården.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

_JohanM_
1

#6: Tack. Det visste jag inte att #3 gjorde. Känns lite tryggare nu att det nog hände pga narkosen.
Men ändå lite jobbigt då jag haft katt med ögonproblem pga ögonskada tidigare.
Bara att hoppas det läker fort.

Damen har försökt vägg klättring men blivit nekad. Sedan försökte hon komma åt såret men tratten var iväg.
Vilken besvikelse.
Nu ligger hon o känner sig som en slagen hjälte.
Stackars Lilla My

_JohanM_
0

Kom hem vid ca 17.00 idag
Nu äntligen sitter jag en kort sväng vid min dator
Har varit i sovrummet hela tiden med Lilla My
Kom på att jag har dubbelsidad tape så sket i tapeter och satt mellan gardin o tapeter där inne
Hon är som sagt allt för sugen att hoppa upp så hade 2 val
Detta eller att leva 24/7 där inne

Damen hoppade upp i sängen sakta och försiktigt, gick bra
Ned blev lite 'Oj Det där var nog inte skönt' när hon skulle ta ned bakbenen (framtassar redan på golvet) så det blev att stanna upp, ta sakta och ännu försiktigare och.. sen var hon nere.

Liten stund efter såg jag inge blod på kompressen eller vad det heter så tror det gick bra, bara att hon upptäckte själv att det inte var så smart.

Ska höra med farsan om jag får låna lite komposterings nät imorgon och göra "dörrar" till 2 dörrhål i rummet jag har datorn.
Då kan hon ju vara med mig här ute tills det e dags att söva :P