Laxolja
Vad har ni för erfarenhet av att ge laxolja till katt?
Har en katt som har klåda och när jag var till veterinär hittades inget fel på henne. Veterinären rekommenderade att ge laxolja eller något liknade. Hon åt oljan till en början men slutade äta den efter en tid och när jag gjort uppehåll en period och sedan provade ge oljan igen så åt hon den glatt igen, i några dagar, sedan slutade hon vilja ha den igen.. Gjorde uppehåll igen, och så fortsatte det på samma vis. Nu är det väldigt länge sedan jag provat med olja och funderar på att göra ett nytt försök men då testa något annat märke, det kanske är skillnad?
Skulle helst vilja köpa en så liten förpackning som möjligt till att börja med då jag inte vet vad min lilla dam tycker om den. Såg den här på Apotea på bara 100 ml. Någon som har nåon erfarenhet?
Ska också tillägga att jag provat med olika foder, men det har inte gett något resultat, klådan har fortsatt. Hon äter sedan rätt länge nu Bozita.
🤷
💖🧡💛💚💙💜
- Redigerat 2024-09-27 13:00 av Sabah
När jag hade en katt med artros köpte jag laxolja, men det var väldigt svårt att lura i honom det. Jag hade ett annat märke (Avital), men det är nog ingen större skillnad.
På vilket sätt märks/syns det att katten har klåda?
Sajtvärd Katter iFokus
#1: Jag förstår, katter kan ju vara lite kinkiga, som sagt. 😁 Vad gör man när man vill dem väl? 🤷
Det kanske inte är någon större skillnad märken emellan. Vet inte riktigt hur jag ska göra, då hon oftast äter det som är nytt (gäller även vid foderbyten), men slutar att vilja ha det efter ett tag, extra besvärligt i det här fallet, när man försöker komma tillrätta med ett problem! 🫤
Jag testar gärna något annat om någon har något förslag! 🙂
Hon kliar sig ofta med tassar, tänder och genom att slicka.
💖🧡💛💚💙💜
Angående artros, nån som har provat Solensia?