Tips på klösträd?
Hej!
Då nuvarande klösträdet börjar bli gammalt och slitet är jag nu på jakt efter nytt. Någon som har tips på prisvärda sidor att beställa ifrån eller butiker i Skåne? Eller någon som har ett era katter uppskattar? ”Krav” är ca 130-170 cm högt, möjlighet för dem att kunna hoppa upp och ”klänga sig fast” runt pelare. ”Grottor” eller hängmattor är inget krav då det inte används på nuvarande. Kan detta gå att få tag på för under 1000 lappen är det ett stort plus!
Tack på förhand!
Detta ligger straxt över 1000lappen, men det är hållbart och stadigt 😁
Mormor har ett som har hållit upp bra i flera år, måste vara en 6-7 år gammal
Kolla in: #zooplus https://zooplus.page.link/bJgE
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
#1: Tack för svar! Så fint och hade säkert uppskattas här men lite väl stort. Kanske borde skrivit ovan att det bör vara ca 70 i omkrets.

#1 Jag har ett sånt. Och fastän jag köpt två nya klösträd efter det samt två klöstunnor är det ändå det trädet som liggs i mest.
Detta kanske kan vara något? Bra på så sätt att de kan hoppa upp och kläsa sig fast utan att ha plattformar/grottor/hängmattor i vägen. Finns även en högre variant.
#4: Hmmm, känner att det priset är lite väl högt.
Har tittat på detta https://www.zooplus.se/shop/katt/klostrad_klosmobler/stora_klostrad/stora_klostrad_hojd_plus_180_cm/502670?activeVariant=502670.1&mkt_source=1459335&awc=23605_1726306117_78dbf95753cdc272cad168a7ca5ff848 men ser inte så bra möjlighet att kunna sträcka ut och klösa samtidigt?
#5: Det ser ut som det i bägge hörnen är möjligt för katten att sträcka ut och klösa. Visserligen finns det en liten kant från den lilla "hyllan", men det brukar inte vara något hinder för katten enligt min erfarenhet.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#5 Allt är relativt. Min syster har ett sådant och det har hållit väldigt bra. Stammen är väsentligt tjockare än ett vanligt klösträd och det håller för tuffa tag och stora katter.
Rekommenderar detta märke "Feandrea". Anser att det är välfungerande, bra storlekar för bra pris. Billigare som jag vågat chansa på har jag inte lyckats hitta. Gillar man inte Amazon går de att beställa från andra sidor :)
[https://www.amazon.se/s?k=feandrea&ref=nb_sb_noss]()
Uppfödare - Neva Masquerade (Sibiriskkatt)
Instagram: @trissmillion @PetsAvenir
- Redigerat 2024-09-23 13:51 av trissmillion
#5 Ja har Rapunzel-trädet. Har haft det i 3 år nästa månad. De två "bakre" pelarna använder min katt för att sträcka ut sig. Då hänger hon i framtassarna. Den teddybeklädda pelaren och sisalpelaren är ungefär 98cm hög tillsammans. När hon springer av sig kommer hon som en kanonkula mot trädet och skuttar upp i det och det står stadigt utan förankring. Däremot är min katt en liten dam på 3kg. Jag är jättenöjd med trädet och antar katten också är för hon klöser i det flera gånger om dagen och använder det för att komma upp på fönsterbrädan enkelt.