Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 153 ggr
OberonsMatte
2

Sveriges största kattfantast(er)

Nu pågår slutspurten i röstningen om Sveriges största kattfantast. Röstningen stängs 7 april och vinnaren får 10.000 kr från Miljonlotteriet.

Jag har röstat på Teddy Bayakhmetov (Ninjatay), den godhjärtade trädklättraren som är så värd ett tillskott i kassan för sina fantastiska katträddningar.

Rösta ni med!

https://sveriges-storsta.miljonlotteriet.se/competition/sveriges-storsta-kattfantast?nominee=660f51b79120cb4b64d0b203

Sajtvärd Katter iFokus

Teddy Bayakhmetov, mera känd som Ninjatay (speciellt på Facebook) är en underbar kattälskare! Han kör flera mil i veckan för att hjälpa katter som fastnat i träd. Em profesionell klättrare som har ett enormt djur-hjärta!
  • Redigerat 2024-04-08 17:59 av OberonsMatte
UlrikaD
0

Tyvärr verkar det vara något galet. Det är många som försöker rösta på en annan katthjälpare och det fungerar inte alls idag. Känns ju lite tråkigt. Folk har mailat till lotteriet men inget svar.

OberonsMatte
0

#1: Det tog flera försök innan min röst på Ninjatay funkade, men lite förståelse får man kanske ha ändå när många röstar samtidigt.

Sajtvärd Katter iFokus

UlrikaD
0

#2 Jo, självklart. Men läste nu att folk försökt hela dagen utan att det gått. Jag med. Fungerade utan problem igår.

OberonsMatte
0

#3: Men röstantalet har väl trots det ökat även idag?

Sajtvärd Katter iFokus

UlrikaD
0

#4 Kanske funkar för en del. Men det har ökat väldigt lite om man jämför.

• Redigerat 2024-04-06 22:57 av UlrikaD
OberonsMatte
0

Nu är röstningen avslutad och Teddy Bayakhmetov (Ninjatay) fick till slut hela 7403 röster. Tvåa blev marknadskatten Sören Fernströms matte Ann-Sofie Leveau med 7342 röster.

Jag tycker att båda (och även många andra nominerade) hade varit värdiga vinnare, men det är trist om många tycker att röstningen inte fungerade rättvist.

Sajtvärd Katter iFokus

UlrikaD
1

#6 När det skilde så lite är det kanske inte så konstigt att folk undrar om det sett annorlunda ut ifall det gått att rösta för alla idag.
Sen läste jag att det var svårigheter för vissa att rösta på påTeddy också. Vet dock inte om det var helt stopp som för Sören.
Tycker lotteriet borde ge dom båda pengar. Båda gör ju mycket för katterna och engagemanget i dom båda är ju stort.
Tycker det vore en god gärning och ge lite bra katt-karma!🙂

OberonsMatte
2

Eftersom det fanns två solklara favoriter och det blev lite tjafsigt om röstningen på slutet delar Miljonlotteriet ut TVÅ priser. 🥇🥇 Ann-Sofie (marknadskatten Sörens matte) och Teddy (Ninjatay) får varsitt pris och alltså 10.000 kronor var! 😺

Ann-Sofie kommer dela med sig av priset till Livbojen och Livet med jourkatter. Ninjatay kommer använda bidraget till att reparera sin bil som behövs så att han slipper åka taxi till sina oavlönade räddningsuppdrag.

Sajtvärd Katter iFokus

• Redigerat 2024-04-08 18:01 av OberonsMatte
UlrikaD
3

Märkligt det kändes när nåt man önskade blev sant.😉
Två värdiga vinnare helt klart! Och det bästa är ju att fler tjänar på att just dom två vann. Man önskade ju att det inte behövdes men båda två behövs ju i allra högsta grad.