Använder ni fästingmedel?
Gammal, vanlig fråga, men jag undrar ändå: använder ni fästingmedel på katt och i så fall vilken sort?
Jag har inte gjort det på många år men funderar på att göra det i år.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Behöver ha något men vet inte vad då jag vägrar nervgifter.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej, inga nervgifter ….
Jag funderade också på det när jag hade katt eftersom han som innekatt ändå fick någon fästing då och då när de följde med hunden in, men läste mig fram till att katter väldigt sällan får några fästingsjukdomar, så jag använde ingenting eftersom det inte var ett stort problem.
Hunden fick däremot spot-on eftersom han fick mycket och var besvärad av såren och dessutom är svart och svår att upptäcka fästingar på.
Av vilken anledning vill du använda?
Jag har innekatt så har inte känt behov av fästingmedel. Men min mamma har kört Frontline på både hund och katt med bra resultat.
//Jessie
#3 "Av vilken anledning vill du använda?"
För att katten inte ska få fästingar. 🐱Han går ute i trädgården dagligen.
#5 Det låter väldigt enkelt när du säger det så, haha. Har du så mycket fästingar på hemmaplan? Fyy!
Detta året är redan bättre eftersom jag plockade den första i FEBRUARI för 1-2 år sen. Hoppas att det är lugnt resten av året också. Sist var det faktiskt ganska så lugnt, vilket var skönt.
#6 😺
Jodå, här finns fästingar och kisse har redan kommit in med den första krypande ovanpå pälsen. Trots att det är vanlig trädgård, inga snår precis.
Det låter fint att du har det rätt lugnt. Det kan vara olika på olika år.