Kostnad/månad?
Jag använder Mjau färs, ca 15 burkar/mån, och Mjau Kyckling (4kg) torrfoder, går åt ca 1,5-2 paket/mån. Har Pussi Kompakt Kattsand, går åt strax över 1 påse/mån. Försäkringar = endast veterinärvård, 20 000:-, Folksam. Har 3 katter så summan/katt blir ca 150:- Detta är då bassumman. Det blir alltid lite extra då jag ibland köper lite extra mums till dem.
Hur mycket kostar din katt/månad?

Oj jag vet faktiskt inte. Har två katter.
Gissar att matkostnaden ligger nånstans runt 200:- i månaden
Sand ca 100:- i månaden
Försäkring ca 100:- i månaden
Så gissningsvi lägger jag väl 4-500:- i månaden på mina katter. Inte så farligt ju :)
Hundarna är betydligt dyrare!!

I mat och sand går det normalt runt 700 kr per månad om jag lyckades räkna rätt. :) Försäkringen har jag inte i huvudet, men den betalas i alla fall per kvartal. Veterinärvård och diverse smått och mer eller mindre nödvändigt är ju svårt att säga, då jag inte brukar räkna ihop…det blir ju mer utspritt också.
Men det skulle ju helt klart kunna vara nyttigt ibland att räkna utgifterna och se hur det egentligen ser ut, inte bara kattdelen heller.

Kanske skulle skrivit att jag har fyra katter. :)
Hmm jag ränkade ut att jag la minst 1800kr i månaden på alla mina djur, men då har jag 2 katter, 3 illrar, 5 råttor och en ödla. Men katterna står ju helt klart för den högsta kostnaden så de kostar nog runt 800kr eller lite mer i månaden
Får det till ca. 600 kr för mina två katter och då är mat, torrfoder, sand och försäkringar inräknade.
Sedan tillkommer alla idiotiska leksaker jag går på att köpa som de aldrig leker med. Sista dumma "grejen" var en radiostyrd mus…? Det var mest jag och min man som hade roligt en stund.
/Maria
Mina två katter kostar mig ungefär 1000kr i månaden. Då är allt medräknat, från sand till vaccinering och försäkring. Jag använder Evercleans sand och köper mestadels James Wellbeloved torrfoder och därtill mjukmat emellanåt.
Susanna

vi betalar ungefär 500 per månad för försäkring, vaccinering ,sand och mat. De äter royal canins och vi har pussi Kattsand.ibland får de mjukmat med men det räknar jag inte in för det är olika vad det blir .
vi ha två kissar och de är värda varje krona =D
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus