Savic Refreshr Spray
Hej,
Jag har tidigare haft Savic Refreshr Spray som jag har älskat och avgudat. https://www.katt.nu/shop/p/savic-refreshr-cleaning-spray-500-ml/
Den har varit perfekt till det mesta. Den verkar inte gå att köpa någonstans nu. Vet någon något om den har slutat tillverkas? Eller har ni tips på liknande spray jag kan köpa?
Det är alltså inte UrineOff eller liknande jag är ute efter, utan mer en bakterie- och virus-dödande spray som är ofarlig för katt (eller deras saker, golv, etc, snarare).
Tar tacksamt emot tips :)
Var snäll. Det är det finaste man kan vara.
Är det något sånt du tänker på? 😁
Dem
Har även ett allrengöringsmedel
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Åh tack för tips! :)
Läste om den. Men det är inte främst luktborttagningen som jag är ute efter. Den andra produkten var inte skadlig för djur, och det var mer en rengöringsprodukt som funkade på de flesta ytor och
"Refresh’R dödar 99,99% av alla skadliga bakterier och virus. " på 30 sekunder.
Den var verkligen toppen! Är ute efter just den funktionen :D
Ingen som har något tips??
Virkon vet jag att man har gått ifrån på en del katthem, då den uppfattas som onödigt kraftfull, i vart fall när det gäller vardagsstädning.
TS, varför tycket du ö.h.t. att du behöver bakteriedödande/virusdödande medel? Varför inte städa med t.ex. vanlig såpa?
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#5 Intressant, det hade jag inte hört utan tänkte precis att i.o.m. att det används på t.ex. katthem är det en bra produkt som man kan lita på att den är kattsäker, den är ju dock inte lika enkel att använda i och med att den måste spädas i rätt proportioner om man inte får tag i spray.
Jag använde en liknande produkt när jag städade efter temporära "gäst-katter" från gatan som spenderat en eller några dagar i ett badrum, men använder andra produkter för vardagsstäd.
Jag har aldrig städat med något speciellt medel utan bara städat som vanligt.
/Maria
Tack för alla tips och råd, så roligt att höra hur ni gör och era tips!
#5: Ja, bra fråga. Jag har haft två kattungar med lite diarré som de har klampat i och gått ut ur kattlådan med och spridit i lägenheten. Då har det känts så bra med den där sprayen som man kan spray på och torka bort.
Men är såpa bakterie- och virusdödande? Tänker när det är avföring det gäller :) Jag har ju såpa hemma såklart också.
En annan sak jag har funderat på när det kommer till rengöring:
Mina två småttingar älskar att springa efter svabben och precis där jag har svabbat golvet. Är Ajax golvrengöring farligt för dom att springa på efteråt? Förstår givetvis att såpa är bättre, men nu har jag två flaskor Ajax hemma och funderade på om jag kunde använda upp dom eller om det är farligt, liksom? Eller finns det katthem därute som använder vanlig Ajax? :)