Nykastrerad hankatt hyper!!
Min katt har kastats idag på morgonen. Sen vi kom hem har han varit över allt, hoppar, springer och är helt hyper! Kan inte få honom att slappna av. Kan inte få honom att äta ordenligt
Låter som att han har "snedtänt" på narkosen på något sätt?
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Du kan kontakta t.ex. Firstvet eller Agrias vårdguide om du är orolig. Kolla vilken av dessa som ditt försäkringsbolag har avtal med.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#0: Det är troligen en biverkning från uppvakningsmedlet som gavs efter narkosen. Jag har också varit med om att katter varit "speedade" när de kommit hem efter att ha varit sövda. Dagen efter brukar de vara som vanligt igen.
Sajtvärd Katter iFokus
Tycker ofta de blir supertrötta under ett antal timmar innan de blir mer som vanligt igen, om de varit speedade först.
#4: Ja, så kanske det var även för mina katter, men att de är trötta efter veterinärbesök, narkos och operation är ju mer förväntat, men den där oväntade "nyopererad, men vill hoppa omkring som en tok mellan bokhyllor"- sinnesstämningen brukar iallafall ha gått över dagen efter.
Sajtvärd Katter iFokus
- Redigerat 2023-09-13 20:11 av OberonsMatte
Kan vara så att han blivit hyper av antisedan (motmedel till premedicineringen). Det kommer lägga sig.
Sen vi kom hem från veterinären har han inte sovit eller vilat. Blir såå orolig, har försökt inte ha så mycket ljus i huset o dämpat ner men nääää, han e helt galen o biter på mig

ag brukar ställa transportburen i ett nedsläckt badrum och sen låta katen få vara där tills den lugnat ner sig.
Hur mår din katt idag?
Stolt ägare till tre La permer