Automatisk kattlåda
Vad är era åsikter om automatiska kattlådor? Funderar på att skaffa än men skulle gärna höra andas åsikter innan. På grund av att de är lite dyrare.
Kan man rensa själv, ser jag ingen anledning till dem.
Hört katt som fastnat
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nä, om automatiska toalådor tycker jag INTE! Med tanke på hur viktig och central lådsituationen är för katters välmående och hur känsliga katter kan vara för lådegenskaper som inte motsvarar deras naturliga behov är det att utmana ödet att erbjuda lådor som på flera punkter går tvärtemot vad katter själva skulle välja.
Katter är naturligt skeptiska/avvaktande/rädda för maskiner som låter och rör sig och har behov av att känna sig fullkomligt trygga när de utför sina behov. De automatiska toalådor jag sett är dessutom små och trånga (med dålig möjlighet att hålla omgivningen under uppsikt) och det är även det egenskaper som inte motsvarar katters naturliga behov.
Sajtvärd Katter iFokus
Angående kattlåda
Min katt som är 11 år blir mer och mer bortskämd.
Nu gräver han inte ner bajset i kattlådan längre utan tycker att jag ska ta bort det.
Direkt efter att han har varit på lådan klagar han att jag ska ta bort det…
Jag känner mig som en curlingförälder till katten…
- Redigerat 2023-07-26 19:19 av Fredriks Katt 11 år
#3 Klart du ska passa upp din katt. Han äger dig😉
/Maria

#3 Det roliga är väl att man som kattägare bara accepterar och gör vad katten vill. Känner igen mig.😉😄
#5 Jag är en av dem som inte är sån :P Katterna bossar inte här :P
#3 Du som skapar det. Katter kan lära sig ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3: Kan det kanske vara så att han inte gräver ner bajset för att det redan ligger en kissklump där?
Det har hänt här också några gånger att bajset inte grävs ner. Det verkar vara så att om toalådorna är rensade (vilket de oftast är), så gräver de alltid ner.
Annars inte, och det tror jag beror på att de inte vill att tassarna ska komma i kontakt med kissklumpen.