Applaws torrfoder ny formula?
Jag brukar köpa Applaws chicken för vuxen katt 7.5kg. Har köpt i flera år på Bitiba eller Zooplus.
Nu senaste säcken ser kulorna helt annorlunda ut. Säckarna är dock identiska. Dom mindre ljusare kulorna är från förra säcken och dom större mörkare är från nya.
Grejen är att min katt enbart ätit upp den gamla sorten och totalvägrar den nya. Jag undrar mest om det är så dom ska se ut eller inte. Kan ju inte köpa en ny omgång om dom ser likadana ut.
Eller är det så att det sista i säcken torkat lite och det är därför dom är mindre och ljusare. Bara att jag inte tänkt på det.
- Redigerat 2023-06-04 16:59 av UlrikaD

Svarae på mitt eget inlägg. Men det var fler i en annan kattgrupp som noterat skillnaden. Deras katter gillade det inte heller.
Låter inget vidare….
Mina katter får chicken and duck.
Har precis köpt 2 nya säckar (medan katterna knaprar på fodret i föregående säck ännu).
Blir ju inget vidare då om de nya säckarna innehåller något annat….
Trist att de inte berättar att innehållet är ändrat.
Tycker du ska skriva till kundtjänst och invända.
Det kommer jag att göra, om det är lika i mina säckar och katterna inte gillar det.
Man har rätt att få information om det man köper, tänker jag, t.ex. om innehållet är annorlunda på något sätt.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

#2 Har skrivit men finns ingen svensk sida. Inget svar än. Jag har adult chicken så kanske inte samma där. Jag har lusläst och jämfört båda säckarna och det står exakt likadant på dom.
Men det brukar finnas kontaktuppgifter på påsarna, har jag för mig?
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

#4 Fast inte svenskt, bara utländskt.
Ser nästan ut som att dem bytt tillagnings processen på något vis 😅
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Fick du någonsin något svar? Jag har öppnat en ny säck nu. Jag tycker att fodret ser ut som tidigare. Men det luktar annorlunda. Det luktar mer "melass". Katterna verkar galna i det, typ besatta…. Ena katten verkar också bli mer törstig av det. Eller så är det njurarna eller något som börjar krångla exakt samtidigt… Det är ingen extrem törst, och sommaren är varm, men jag får hålla koll på henne lite extra, så jag inte missar något.
Hade varit bra att veta om innehållet ändrats, eller om det bara är som jag uppfattar det.

Fick aldrig svar. Men köp två provförpackningar på två olika ställen. Båda är den nya större, mörkare varianten. Ingen katt äter det fortfarande.