Katter iFokus

Katter

Etiketterallmänt-kattprathälsa
Läst 138 ggr
OberonsMatte
6

Efter tandoperation

Idag var det äntligen dags för Rubens tandoperation! Med fina blodprover och normalt hjärta enligt ultraljud kunde han sövas för ordentlig undersökning och behandling.

Att en tand i underkäken var dålig visste jag redan och förutom den togs även en liten tand i överkäken bort. Det var TR/forl på båda.

Ruben var fortfarande groggy och såg helt drogad ut när vi kom hem. Halvslutna ögon och halvöppen mun..! Men SÅ gosig ändå och ville hela tiden stångas, bli klappad och gosad med under högljutt spinnande.

Lille Ruben… snart 12 år.. ❤️ Dagens besök kostade 8.280 kr. Blodprovsbesöket 3.395 kr och Hjärtultraljudet 5.850 kr.. Men han är så klart värd varenda krona! ❤️

(kostnaden för blodprov + ultraljud räknar jag iallafall med att Agria hjälper till med).

ruben tandopererad.jpg

Sajtvärd Katter iFokus

Pyttelite
1

Fint att det gick så bra. 🌺

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

OberonsMatte
0

Som smärtlindring fick jag med 4 munsprutor Bupaq (som är kraftigt smärtstillande). Han fick en tidigare ikväll och ska få den andra imorgon bitti. Därefter om det behövs. Jag fick även recept på Metacam som han ska få 1gång per dag i 6 dagar fr.o.m. imorgon.

Han ska helst bara äta mjuk mat i 2 veckor.. Tyvärr äter han helst bara såsen av sin favoritblötmat och den måste han äta i badrummet medan foderallergiska matvraket Lotus försöker bryta sig in där! Ruben har även tillgång till Lotus monoproteinblötmat, men Ruben är så kräsen att han nog inte skulle få i sig tillräckligt av den.

De har egna foderautomater, men är det blötmat med extra god sås i Rubens automat så skulle han nog ändå inte få äta den ifred.

Sajtvärd Katter iFokus

Tarotstollan
1

Skönt att det gick bra!
Du får mosa ner maten ordentligt i såsen, det får jag jämnt göra till min kisse annars slickar han bara i sig såsen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skeppskatten Dina
1

Skönt att det gick bra. 😺 Allltid nervöst när de skall sövas.

🤗 Elisabeth och Amira 🐈

kara_murray
1

Vad skönt att det gick bra!! Och att det ändå var ett relativt billigt besök hos veterinären!!💙💙💙💙💙💙💙

Maria
2

💕💕💕

/Maria

OberonsMatte
5

Ruben mår fortsatt fint och idag såg jag till min stora förvåning att han t.o.m. fick ett riktigt lekryck! Han dribblade på eget initiativ iväg en leksak och gjorde några höga krumsprång i luften och det har jag inte sett på väldigt länge. Därefter rusade han upp i klösträdet, vässade klorna och hoppade vidare till en hög bokhylla och jamade innan han hoppade tillbaka samma väg.

Jag får lite dåligt samvete om det här glädje-rycket beror på att han (trots två nyutdragna tänder) äntligen är av med ständig tandsmärta från TR/Forl…!

Sajtvärd Katter iFokus