Hållbara leksaker
Någon som har tips på HÅLLBARA kattleksaker?
(INTE intresserad av hemmagjort eller tex tofsar och sånt)
Inte laserpekare.
Sia och Mira är duktiga på att ta sönder grejer snabbt xD
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Boinkar, pingisbollar, prasseltunnel, pop-up kuber är sådant som är populärt och hållbart här hemma.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#1 Tunnel och popupkuber räknar jag inte in på leksaker :)
Vad är Boinkar?
Här hemma är det garanterat leksaker 😁. Men det är klart att det är en definitionssak.
Boinkar får du googla på. Det är som små rör/pinnar som är jättebra för katter att peta in under kyl och frys…. 😊 Dammsugaren älskar att äta upp dem….
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#3 Olika hur man räknar då :)
Tja då är det inget alternativ ;) Vill inte behöva inköpa massa jämt för att det försvinner i dammsugare och under sånt så man inte får tag på det :) Är därför jag vill ha hållbara, så man slipper köpa nya stup i ett :)
- Redigerat 2023-02-27 15:29 av Fridaaaa
Jag brukar ta en tumstock och peta fram allt som hamnat under kyl och frys. Och kolla ett varv innan jag dammsuger. Har haft samma boinkar i åratal, och de är billiga i inköp. 😊 Finns i två storlekar.
#5 Får fundera på det om det är värt besvären eller inte :)
https://www.kattkompaniet.nu/sv/search?q=boinkar
Ja, du kan väl städa fram dem var tredje månad eller något, så får katterna något "nytt" och roligt att härja runt med…. 😂
Tygmöss, eller leksaker i tyg? Fast de kanske inte är så hållbara..
#9 Tack för tipset men söker inte tuggpinnar :) Mina får råa ben att gnaga på. Utan söker enbart leksaker. Tack ändå! :)
Finns en iller på zooplus som mina gillar. Är som impregnerad i kattmynta el. liknande så luktar rejält, men är mycket populärt när jag tar fram dem (var tvungen att köpa två så att de fick varsin).
Stolt matte till Agnes och Sonja ❤️
#10: En del katter tycker om doften av matabi - ungefär som en del gillar kattmynta. Min ena katt gillar doften och kan leka med den men tuggar inte på den, så för henne tillhör matabi leksakerna. Hon gillar små bitar av matabi också - de dribblar hon med.
#12: samma här! Sen apporterar hon med dem ibland också 😀
#13: Oj, det var avancerat med apportering! Min katt dribblar med bitarna och petar fram dem när de hamnar bakom eller under nåt.
Kul att se att de kan ha roligt på egen hand! Man behöver inte vara lektant hela tiden😀
#12 Kan säkert vara så , men såna pinnar är inte vad jag söker :)
Den här är mina katters avsluta favoritleksak och den enda som inte går sönder på en vecka hemma hos oss. Känns som reko material också (till skillnad från all plast som det annars brukar vara 😬)