Att ge presenter till katter
Mina katter fick en jättefin och mysig elementbädd i julklapp från min systers familj. Ivrig och förväntansfull satte jag upp den på elementet i vardagsrummet så fort jag kom hem igår efter julfirandet.
Tror ni att någon av katterna ens satt en tå i den kattbädden? Rätt svar är: Nej, de har de inte.. Ruben sträckte sig fram och luktade lite försiktigt på den igår kväll, med alla tassar på golvet, men sedan dess låtsas alla tre som att den inte finns.
Fick era katter några julklappar? 😀
Sajtvärd Katter iFokus
Några leksaker från familjen till Citra 😁
Sen fick vi lite kattgrejs som är mer till mig, en dogofax för alla papper, ett burskynke för utställning och en smidig väska för borstar och annat smått att ha med oss ☺️
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
- Redigerat 2022-12-25 19:49 av Nephi
Miss Alice fick en fjäril, som uppskattades och sedan väntar vi på en ny omgång bollar med ljud. Tyvärr hann paketet inte fram till jul, men desto roligare blir det sedan.
Lite extra god mat blev det också.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Mina katter fick en ny bädd för ett tag sen som tidig julklapp, dom har sovit där några gånger men föredrar fortfarande dubbelsängen och min ena katt måste ligga på fleecefilten, annars går det inte att sova gott 😄
Ha tålamod förr eller senare hittar kissarna dit, de måste ha lite tid på sig.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Mina gick leksaker och extra god blötmat, de fick även leksaker av vänner till mig så jag portionerar ut leksaker i omgångar…
#0 Ibland behöver sånt som bäddar vara framme länge innan de används av katterna.Den måste lukta på rätt sätt… Mina fick sådana där fluffiga kattbäddar för några år sedan och två av dem tog nästan ett år innan de användes. En i sovrummet la min äldsta beslag på direkt men de andra har tagit tid. Men nu används de flitigt!!!
Min kisse fick en klös bräda att ha på golvet med extra mycket kattmynta på, han invigde den direkt.
Sen fick han en sprattlande fisk, som han lekt lite försiktigt med.
Sen köpte jag en ny sort (för oss båda) kött stänger som han har smakat på men han föredrar nog de från Vitakraft som jag brukar köpa.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

#0: Ett par av våra katter har elementbädd. De använder den.

Våra katter får för det mesta kattknark (torkad kattmynta). Det fick de i år också.
Jag strör ut det på brickor. Sen ligger de på brickan och rullar runt. Och tuggar i sig lite också.
Dvs alla utom en av våra katter. Hon kissade på brickan istället. ;)
#8. 😁 Då blev nog inte de andra katterna så glada!
#8: Ja, det är det där med att kattmynta påminner om ett ämne som finns i honkatters urin… Att det kan trigga katten att kissa kan säkert bli en otrevlig överraskning för de som t.ex. gnider in ett nytt klösträd med kattmynta.. 😅
När det gäller elementbädden katterna fick i julklapp så är den fortfarande helt oanvänd. Jag har provat att flytta den, ställt en fotpall bredvid så att den blir lätt att ta sig i och haft den på en av Rubens favoritkuddar på golvet i 2 dygn, men katterna låtsas fortfarande som att den inte finns. Jag ger inte upp, men det är ju sååå typiskt katter!
Sajtvärd Katter iFokus
Utav de 6 katter jag haft sen jag flyttade till en lägenhet är det bara 2 som använt element sängen!
Han jag har nu gör det och sover där nästan jämnt under vintern, på sommaren bryr han sig inte om den alls.
Det är väl värmen han är ute efter.
#11 Ja, jag har 3 katter så hopp finns kanske att någon av dem ändå ska gilla den till slut . Jag tidigare har varit med om att totaldissade saker plötsligt blivit någons favoritplats, så hoppet lever fortfarande.
Sajtvärd Katter iFokus

#9: Dom har ju varsin bricka, så de andra brydde sig inte så mycket. :)

#10: Dom borde ju gilla värmen från elementen? Mina katter ligger också direkt på elementen, på en handduk.
Jag provade elementsäng en månad ungefär. Ingen av mina var intresserade. Men de har många andra mysiga platser, så det gjorde inget. Fick lämna tillbaka elementsängen också. 🙂
Nu har det gått en månad och elementsängen är fortfarande orörd, iallafall när det gäller direktkontakt. Idag när jag kom hem från jobbet såg jag att någon av katterna suttit på fönsterbrädan och kräkts (!) rakt ner i den fina elementbädden..! 😕😸😸😸
Sajtvärd Katter iFokus
#16: Säkert strategiskt nu är den invigd och uppmärk.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#16: Det är ju också ett sätt att visa vad man tycker 😉😾😹
Plötsligt hände det!!! 😀
Jag ställde den nytvättade elementbädden på golvet (lite halvt bakom gardinen) och där har den stått orörd tills idag. Idag när jag kom hem från jobbet så låg Ruben där!!! Han låg t.o.m. kvar en lång stund efter att jag hade kommit hem.
Så småningom kan jag kanske t.o.m. hänga upp den där den ska vara.

Sajtvärd Katter iFokus
Nämen, så kul! Den luktar väl mer bekant efter tvätten kanske.