Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 100 ggr
Magi-cat
3

Räddade påkörd katt på riksvägen

Vilken bra insats han gjorde som stannade och tog hand om katten och körde den till veterinär! 🌺😻🙏

Den kan ha legat där mitt i vägen ett bra tag och folk bara körde förbi, eller över …

Någon ägare har inte hörts av men Djurskyddet Västervik-Katthemmet Lyckan är kontaktade.

Hoppas det går bra för kissen!

https://www.dagensvimmerby.se/nyheter/e/130254/jimmys-stora-hjalteinsats-raddade-katt-pa-riksvagen?fbclid=IwAR2vD2bJYociDngGMODMjOhGKanARgZ3LwSa_ml2fBpBTSdNxInc8ismpgQ?desktop=true

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Jimmy Hammarquist, som bor i Silverdalen, var en räddande ängel på torsdagen. Han såg en påkörd katt på riksvägen utanför Frödinge och tog den ...
OberonsMatte
3

Katten ser ut att vara en i övrigt välmående katt - så var är ägaren?? Det är galet frustrerande att så många kattägare inte verkar förstå varför katter måste vara id-märkta och ägarregistrerade!

Hade katten varit id-märkt och ägarregistrerad hade kliniken kontaktat ägaren omedelbart så att kattens veterinärvårdsförsäkring hade kunnat täcka de mesta av kostnaderna. (iallafall om ägaren även förstått varför katter behöver veterinärvårdsförsäkras).

Nu hänger alltså kattens liv på att "någon annan" tillsammans med andra privatpersoner snabbt kan skrapa ihop 45.000-50.000 kr (!) ur egna fickor .. och samtidigt eftersöka en okänd kattägare som kanske inte ens börjat sakna katten ännu..

När jag läser sådana här historier tänker jag att kattens ägare inte ens är värd att få katten tillbaka, så jag hoppas att pengar samlas in så att katten får stanna hos upphittaren.

Sajtvärd Katter iFokus

Tarotstollan
2

En mänsklig ängel!❤️ Hoppas att det ordnar sig för Cleo!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!