Kattlådor
Ska inköpa 2 lådor till
Har en nu utan huv och en som de kan gå in både ovanifrån och från sidan.
Vilken mer kan ni rekommendera?
Är till mindre katter.
Inte de dyraste dock på marknaden :)
(OBS! Köper INTE från amazon!)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag och katterna gillar Nestors kattlådor. De med extra hög bakkant, vilket är bra då en av mina tjejer ståkissar.
Jag brukar montera bort luckan, men låter huven vara kvar på.
Det som är bra med Nestors kattlåda är att man enkelt kan fälla upp en del av taket, vilket gör att den blir lätt att hålla ren i vardagen.
Det är en billig kattlåda och den brukar finnas i flera olika färger (jag har en askrosa och en limegrön) 😊. Tycker de har fungerat utmärkt här hemma, men smaken är bekant som baken…
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Jag gillar modkat lådorna, har modellen flip hemma :) Däremot så är dem något dyrare än genomsnitts lådan.
Tycker det är toppen med liners som gör det lättare att byta sand och rengöra lådan.
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
#1 Det är ju bra, för annars brukar de med huv vara hopplösa att rengöra, om man inte tar bort hela huven varje gång. Vart har du köpt den?
#2 Ja de är för dyra, anser att det inte är rimlig kostnad för en kattlåda :)
#3 Har köpt 3 sådana kattlådor, vid olika tillfällen. Minns inte exakt var jag köpte dem, men antingen från Kattkompaniet, eller möjligen från Supercat.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#4 OK tack får kolla där :)
Hittade på zooplus men de hinner inte komma denna veckan
Håller med #1. Jag har två Nestor, en stor och en liten. Jag är jättenöjd och dom är lätta att rengöra.
Jag beställde båda från zooplus men vid olika tillfällen. Snabb leverans båda gångerna.