Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 161 ggr
OberonsMatte
2

Kändiskatten Kerstin Strömstedt är död

"Sveriges största influencerkatt, med fler än 90 000 följare på Instagram, drabbades under helgen av feber och fick tillbringa söndagen hos veterinären.

Nu har Kerstin, en Devon Rex, dött, elva år gammal.

Matten och TV4-programledaren Jenny Stömstedt, 50, och artisten och hussen Niklas Strömstedt, 64, uttrycker nu sin sorg över att buren i bilen på vägen hem från veterinären var tom.

”Jag var inte beredd på att du skulle lämna oss redan och tomheten ekar. Det gör ont. Nej, du var inte bara en katt och det vet alla som förlorat ett älskat husdjur. Jag lånar barnatron och målar varma yllefiltar, mat i mängder och en soffa där du sitter i pappa Nisses knä, tittar på allsvenskan och inväntar vår slutsignal här nere. Vi ses så småningom”, skriver Jenny Strömstedt.

Niklas Strömstedt skriver också ett känslosamt inlägg.

”I går kväll for hon till katthimlen, älskade Kerstin. Vi kommer att sakna henne oändligt mycket”, skriver han och fortsätter:

”Hennes längtan efter närhet och hela hennes väsen som gjorde livet så mycket gladare. Hon har lärt mig så mycket både om mig själv och om världen runt omkring. Var rädd om dig så länge Kärran - vi ses längre fram”.

❤️

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/VPPJl6/jenny-och-niklas-katt-kerstin-stromstedt-ar-dod

Sajtvärd Katter iFokus

Kändiskatten Kerstin Strömstedt är död. Det meddelar Jenny Strömstedt och Niklas Strömstedt på Instagram. ”I går kväll f
Tarotstollan
0

Det har ju precis kommit ut en bok om Kerstin, så ledsamt.😢

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

OberonsMatte
0

#1 Ja, även om man aldrig träffat katten själv så blir det ju lite extra sorgligt när det är en katt man både läst och hört om och sett så många bilder på. Hon var inte sjuk sedan tidigare heller vad jag vet, så det kom så plötsligt. Ägarna verkade också oförberedda på det.

Sajtvärd Katter iFokus

Asti hasti
0

😢

Mvh 🐾

"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
0

Jag är nyfiken på vad Kerstin heter i stamtavlan.

Stolt ägare till tre La permer

OberonsMatte
0

#4 Ja, jag med. Hon föddes 17/10 2011 så jag försökte kolla i SVERAKs stambok om hon finns där, men FindUs ligger tydligen nere nu.

I en artikel från 2015 berättade Jenny Strömstedt att : "-Eva-Charlotte hämtades i Vingåker för fem år sedan som sällskap till min första katt som inte finns längre, och ett år senare hämtade vi Kerstin från samma uppfödare men i Stallarholmen".

Sajtvärd Katter iFokus

OberonsMatte
1

Nu har jag snokat och är ganska säker på att hon hette Fiddlestix Xhibit i stamtavlan.

Sajtvärd Katter iFokus

Vixxen
0

Jättetråkigt! 😿😿😿

MonicaLagerquist
1

#6 Ja hon ser ut som en Fiddlestix katt.

Stolt ägare till tre La permer