Katter iFokus

Katter

Etiketterbeteendekatt
Läst 101 ggr
[Anonym.anony]
3

Speciell katt

Heej,
Jag har en katt på 6 år som typ älskar mig. Svårt att förklara men jag kan försöka ta det kortfattat, hon hoppar upp i min famn när jag sitter på toa, sätter sig i soffan när jag kollar på tv, jag kan ropa på henne genom dörrinkastet (stav🫠) och så kommer hon och precis när jag kom hem så började jag gråta lite pga personlig grej bara och då kom hon och började mjaua och då satte jag mig på en stol och så hoppade hon upp.
Hon kan kramas, hon sätter tassarna runt min hals och ja kramas.
Hon gör det bara på mig och ingen annan i familjen.

Under de senaste veckorna har jag försökt efterlikna hennes mjauande för att försöka ”kommunicera” med henne, vilket jag tycker gått bra (jag vet att det låter konstigt och att det kanske inte går men hon har faktiskt ”svarat” genom att mjaua tillbaka)

Har någon också en sån här katt? Vad beror det på eller gillar hon mig bara? Tacksam för svar!

• Redigerat 2022-10-06 14:56 av [Anonym.anony]
Mattetilltvå
1

#0: En riktig myskatt 😻
Ni har utvecklat ett starkt band du och din katt!

Calcifer
2

Japp, så är min ena katt exakt. Han jamar inte, men han kuttrar tillbaka när vi har oss ett samtal. Får aldrig vara ifred, han ska gosa jämt. Blir jobbigt på sommaren när det är 30 grader inne och han är långhårig dessutom. Plus att jag uppskattar inte de gånger han får för sig att han ska lägga sig på kanten när jag ligger i badkaret för han har flera gånger ramlat i och han gillar INTE vatten och då får man naken jaga en blöt katt genom lägenheten så man kan få fast och torka honom innan han hinner göra allt blött….

🤦‍♀️

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"