Katter iFokus

Katter

Etiketterallmänt-kattpratbeteende
Läst 128 ggr
[Tismon]
2

Knasigt kattexperiment

Hej alla kattägare!

Jag funderade på en sak…..
Ni vet hur katter alltid vill gosa när man är upptagen men aldrig vill gosa när man själv vill det?

Jag funderade på om man kan få gos genom att låtsas vara upptagen; låtsas skriva på sin laptop, låtsas teckna, låtsas läsa tidningen, eller vad man nu gör när katten alltid ska störa… Hade det det fungerat? Eller kan katter genomskåda vår bluff?

Någon här som vill göra detta knasiga experimentet med mig och dokumentera resultaten i denna tråden? 😁

• Redigerat 2022-09-22 23:40 av [Tismon]
lockar
2

Så fort jag vill lösa korsord så kommer min katt och sätter sig på korsordet, och tittar på mig, ser ut som om han tänker, ser du inte mig här är jag.

Chinesecrestedlover
2

Haha…får man vara med utan katt också😁? Min ena kanin (Dumbo) älskar att gosa… men inte när jag har tid (då sitter han alltid och halvsover i nåt hörn eller liknande), utan han ska alltid komma och buffa etc. när jag är upptagen med datorn eller nåt. Han kan bli riktigt ihärdig också (buffa, slita i kläderna osv.) och helt plötsligt har jag en ca 4 kg kanin i knät eller på tangentbordet eller så 🤣 Gärna dyblöt också (eftersom han alltid doppar öronen och hakan i vattenskålen när han dricker…mer som att han tar en simtur, haha).

[Tismon]
0

#1: Frågan är då, kommer han om du låtsas lösa korsord? 😉

#2: Åh jag har inte ens tänkt på andra djurarter kanske gör detta beteende, vad rolig kanin du har! Självklart får du också vara med 😁

Marinas Mix
1

Miss Alice hälsar att så fort hennes slav ens tänker tanken på att använda något/någon av sakerna som är "hennes" exempelvis strykbrädan( som absolut måste ALLTID vara uppställd) så kommer jag och lägger mig mitt på den, även om slaven bara närmade sig den för att hämta något ur byrån.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[Tismon]
0

#4: Hehe lille Alice då, din slav verkar inte ha svårt att få din uppmärksamhet! 🐾

Chinesecrestedlover
1

#3 Haha…ja, han är lite speciell. Ska testa att "fejka" någon slags upptagenhet och se vad han gör. Kul experiment 😁

[Tismon]
0

#6: jaaa gör det 😁

lockar
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1:

[Tismon]
1

#8: åhhh vilken katt hahahahaha, tack för härlig bild!