Katter iFokus

Katter

Etiketthälsa
Läst 174 ggr
branden
3

Katt i lägenhet

Hej
Förlåt om det här inlägget är jättekonstigt men sitter här och gråter. Hör så jävla ofta av folk att det är djurplågeri att ha katt i lägenhet. Jag bor i lägenhet och har två innekatter och nu fick jag höra det här igen att mina kompisar suttit i en gruppchatt och tyckt synd om mina katter för att jag bor i lägenhet. Mina katter är alltid pigga och glada och leker jättemycket men har jag fel? Mår dem dåligt här? Plågar jag dem? Vågar inte ha dem som utekatter heller för litar inte på människor, hört så många skräckhistorier. Borde jag sälja mina katter? Snälla hjälp! Jag älskar dem och vill att dem ska ha allt det bästa!

Calcifer
13

Så otroligt idiotiskt sagt av din kompis. Katter kan må hur bra som helst i lägenhet, så länge de kan leka av sig, klättra, klösa, och få stimulering. Om personen tycker synd om dina katter BARA för att de är innekatter så be dem läsa på om katter och lära sig ett och annat. Tydligen kan de inte så mycket.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Pilspets
2

Din "kompis" är nog inte ens en kompis.
Det funkar supersålänge dom kan utföra sina behov.

MonicaLagerquist
2

Det är väl ingen skillnad att ha innekatt i villa mot att ha det i lägenhet.

Stolt ägare till tre La permer

Magi-cat
6

#0 Så dumt, och som sagts ovan, strunta i dem som säger så, för de begriper inte bättre!
Djurplågeri - det är något HELT annat än att ha pigga, glada katter som är älskade och skyddade mot faror i en ovänlig omvärld.
Så ta det lugnt och gläds med dina katter! 😻😻

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Nephi
2

Har katt på 66 kvadrat och är inga problem 😊
Hon kräver bara lite mer aktivering för att vara nöjd mot dem katter jag känner som bor i villa, men det kan även vara individbaserat.
Att få gå ut i koppel är hennes favorit aktivitet och det enklaste sättet att få henne nöjd.

Så att ha katt i lägenhet är inte djurplågeri på något vis men det kan däremot kräva lite mer av ägaren för att få katterna nöjda och glada 😉

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Soligajag1
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

#0:

Det va verkligen det dummaste jag har hört .
Jag har oxå 2 inne katter , idag är dem 14 år och mår bra . Springer som tokar i lägenheten emellanåt och jagar varann .Ibland sätter jag på dem koppel och går ut med dem en stund. Knatte och Tjatte heter dem, dem är bröder .

Här ser du lite foton på mina älskade katter.

HH 🙂

Magrat
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Men åh nej, vi har en riktig bonnktt på 51kvm tillsammans med två hundar, och hin verkar vara rätt glad över livet. Hon har klätterställning, klöspelare och vi leker med henne dagligen. Dessutom nätat in alötanen så hon kaqn vara där.

Hon ör livrädd när det kommer främlingar, men annars tycker jag hon ser rätt nöjd ut.

(Obs, bodyn är på för att hon är nykastrerad, vi klär inte katten vanligtvis haha)

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Catlady91
1

Katter kan må otroligt bra i lägenhet, så det där är bullshit!

Min huskatt är adopterad från ett katthem. De ville gärna att hon skulle ha tillgång till utevistelse, då de trodde hon skulle må bäst av det.
Jag fick adoptera henne trots att jag bor i lägenhet, eftersom jag kunde ta ut henne i sele.

Men Mysan är hellre i lägenheten, och stormtrivs!

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪