Kattens dag
Firar ni kattens dag på något sätt?
Här blir det gos och extra blötmat/mjukmat. Visste inte om det när jag var i affären. Annars så hade jag köpt två burkar finare kattmat.
Mvh
Mig
Kattens dag är 27 november.
Men internationella kattdagen är idag 8 augusti.
:)
MInnie har firat med att busa järnet och jamat oavbrutet :D
- Redigerat 2022-08-08 21:06 av [Ragatans Naturande]
Visste inte att det fanns en speciell dag för katter men Lakritz har ätit köttfärs.😉
/Maria
Litet förtydligande bara.. Idag 8 augusti är det internationella kattdagen. Kattens dag instiftades av SVERAK och firas 1 advent.
Sajtvärd Katter iFokus
Ja, det brukar jag men eftersom den inte är förrän Första Advent är det ju ett tag till dess.
Min kisse får lite tonfisk idag.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag är tacksam för alla kattdagar som uppmärksammar katten.
varför inte…
- Huskattens dag
- Raskattens dag
- Htttekattens dag
- Seniorkattens dag
- Buskattens dag
- Kattungens dag
- Kastratkattens dag
- Honkattens dag
- Hankattens dag
- Redigerat 2022-08-08 21:12 av [Ragatans Naturande]
#4: Idag är det faktiskt INTERNATIONELLA kattdagen
27 novermber är det bara "svenska" kattens dag (SVERAK)
Jag älskar katter och självklart är det på min födelsedag.😂
Drömmen för kattälskaren!
Jaha då förstår jag upprördheten från kissen- hon förstår mer än man tror.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Lotus firar internationella kattdagen genom att ha födelsedag då! 🐱
För Ruben och Milou skulle det firas genom en stunds härlig utevistelse i gräset med matte, men det blev inte riktigt som vi hade tänkt. Ruben låg och slumrade bakom matte som satt på gräset och läste och Milou låg också där i närheten. Plötsligt hör matte ett ylande och när hon vände sig om får hon se att en stor svart katt står och luktar på Rubens rygg!! 🙀 Ruben hade vaknat av det och satte igång att yla.. Då började även den svarta katten yla.. 🙀🙀 När Ruben lyckades förflytta sig några decimeter därifrån vändes den svarta kattens uppmärksamhet mot Milou och när han började yla mot henne så började även Milou yla!!! 🙀🙀🙀
Jag försökte bryta genom att hålla upp mitt sittunderlägg mellan katterna, men när Milou snabbt försökte ta sig därifrån flög den svarta katten på henne så att Milou gallskrek innan hon kom loss. 😿 I tumultet hann jag inte uppfatta vart hon tog vägen, så jag fick bara med mig Ruben in först, men som tur var hittade jag Milou i rabatten utanför porten när jag gick för att leta efter henne. Som tur var verkade hon också nästan helt som vanligt då.
Sajtvärd Katter iFokus
- Redigerat 2022-08-08 21:31 av OberonsMatte
#9: Du skulle inte lägga dig i kattkonversationen.
#10 Det var ingen konversation. Den främmande katten smög sig fram oupptäckt och skrämde väl nästan livet ur Ruben som låg där och sov. Därefter visade den främmande katten väldigt offensiv aggression mot Milou som var trängd mot en stor rishög. Han gick bara rakt fram mot henne medan han stirrade på henne och ylade med sänkt huvud och hög kropp. Han brydde sig inte ett dugg om att jag ställde mig upp och försökte avleda med mitt lilla sittunderlägg.
Sajtvärd Katter iFokus
#11: Risken är att du blir skadad om du lägger dig i.
Även om det är svårt är det bästa att de får sköta kontakten själva cat by cat.
Kattens dag idag! 😻
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Det har jag helt glömt bort - kissen får en extra räka (har redan fått några stycken) och utökad lektid. 🐈⬛