Katter iFokus

Katter

Läst 159 ggr
Tina-A
1

Erfarenheter av MUSH eller BARF

Hej! Den här veckan började vi introducera Mush till vår kattunge. Planen var att vi skulle ge honom en halv boll i ungefär en vecka, och sedan utöka. Vi gav honom en halv boll i två dagar men efter varje gång det är slut så rooooopar han så högt hur otroligt gott han tycker att det är. Han jamar efter mer. Så nu på tredje dagen redan gav vi honom en hel boll och han slukade den med glädje. Vi tänkte ge en boll om dagen nu i några veckor och sedan utöka till två, sedan tre eller fyra med tiden.

Vad har ni för erfarenheter av MUSH till era katter? Hur tycker ni om att servera det? Med lite varmt vatten, med en äggula eller bara som det är?
Ger ni det på morgonen eller på kvällen?
Berätta gärna lite om hur ni gör! Det är helt nytt för oss så det är kul att se hur ni andra brukar göra.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

• Redigerat 2022-07-21 10:04 av Tina-A
Tina-A
0

Vår katt äter annars Mjaus blötmat för kattungar och brukar äta ungefär 3-4 påsar om dagen av det, fördelat på 6 tillfällen. Vi har serverat lite MUSH nu på mornarna, både naturellt och tillsammans med lite ljummet vatten, och även gett honom blötmat efteråt för att han ska bli mätt. Han verkar tycka jättemycket om mushen!

[Ragatans Naturande]
0

#0:

Min fröken, sju månader, är uppväxt på mjau och mush vaisto hos sin uppfödare med orijen torrfoder som tandrens :)

För tillfället är Minnie inne i en "vill inte ha blötmat" och äter enbart orijen, samt en och annan kycklingfilébit, nötfärsklick och annat när jag lagar mat åt mig själv.

Tack och lov dricker hon som en häst, både med tanke på torrfodret och med tanke på värmen som är nu.

Silvestris
1

Mina katter äter bara MUSH och det är även det jag föder upp kattungar på. Ger mat 3 ggr/dag som den är. Ibland med fiskolja. Byter ut en måltid med köttben ibland också.

Tina-A
0

Jag har sett att Smaak också är väldigt lik MUSH, lite mer protein och lite mindre fett men annars väldigt likt.