Katter iFokus

Katter

Etiketterallmänt-kattpratkattprylarleksakerrecensioner
Läst 282 ggr
OberonsMatte
5

Leksaker man INTE behöver köpa

Alla kattägare som ibland köper leksaker till sina katter vet att leksaksköp är en vild chansning och spänningen alltid är stor om huruvida katten ska tycka att leksaken är rolig eller inte.

Mina katter gillar laserpekare så vi fick en batteridriven och "Spännande aktiveringsleksak som skickar ut en laserstråle som kan rotera hela varvet runt, 360 grader".

"Ibland så känner vi att framtiden verkligen är här - och så känner vi när vi ser denna kattleksaken! Denna aktiveringsleksaken skickar ut en laserstråle som vi tror att din katt kommer älska att jaga!

All for Paws Roterande Laser skickar ut en laserstråle som kan rotera hela varvet runt, 360 grader. Detta är såklart extra spännande för din katt, som då inte kan förutsäga var strålen kommer att hamna. Strålen rör sig inte i samma mönster hela tiden, utan arbetar slumpmässigt - spännande!

Kattleksaken är igång och skickar laserstrålar i 10 minuter åt gången, för att sedan stänga av sig själv. Vill din katt fortsätta leka så kan du enkelt bara sätta på leksaken igen, så kör den i 10 minuter till!

Aktiveringsleksaker såsom denna ger din kisse spännande stimulans och livsviktig motion!"

Nja.. riktigt så blev det inte. När den är igång låter den för det första ganska mycket, men framförallt rör sig laserpricken i så galet tempo åt alla möjliga håll så att den inte ens går att följa med blicken. Alla mina tre katter struntade i den pricken, men gick istället fram och nosade på leksakens "huvud" som pricken kom ifrån, vilket innebar att de hade laserstrålen så nära ögonen som möjligt när den pekade åt deras håll!

Helt värdelös aktiveringsleksak alltså som inte alls funkade som den var tänkt att göra.

Har ni exempel på dåliga leksaksköp?

https://www.arkenzoo.se/all-for-paws-roterande-laser-aktiveringsleksak?84336

Sajtvärd Katter iFokus

Spännande aktiveringsleksak som skickar ut en laserstråle som kan rotera hela varvet runt, 360 grader. Framtidens laserpekare är här
Pilspets
1

Vanliga gosedjur i tyg till katt.
Värdelöst,hon avskyr dom. Men kanske finns någon som gillar dom?

Skumboll känns inte så säkert då dom säkert kan tugga i sig på något vis.

Mattetilltvå
1

#0: Japp! Vårat sämsta köp är en abborre i tyg som går på batteri. Skulle vara sååå rolig för katter. Följde även med kattmynta som skulle vara inuti. Vi köpte för säkerhets skull två så katterna skulle ha varsin 🙄
Ingen av katterna tyckte det var en rolig leksak och de var nästan lite rädda i början och sen bara tittade dom lite obrytt när fisken sprattlade och hoppade. Otroligt högt ljud, smällde kraftigt i golvet så det förmodligen hördes ner till grannen …

Catlady91
1

Åh gud, vad har man inte köpt som varit en total flopp 😅

Min katt är så himla kräsen med leksaker!
Ibland ska det vara pingla, ibland inte.
Det ska gärna låta lite, men inte för mycket.
Den ska vara intressant, men HUR?!

Jag har massor med leksaker hör hemma som blev en total flopp. De skänker jag vidare till katthem.

Ett exempel på favoritleksak var n leksak jag köpte på rusta för länge sedan. Jag kallade den Snuffis. Och när jag sa Snuffis, visst hon precis vad det var!
Snuffis roade också mina jourkatter, och blev tillslut förstörd.
Nu har jag varit på rusta flera gånger, men den finns inte där!

Så jag köpte en liknande leksak på arken zoo. Den prasslar lite, och hon har en boll som prasslar som hon gillar. Så jag tänkte att den blir en perfekt ersättare!

Mysan gav den en blick, sniffade lite, sen gick hon. Har inte rört den en enda gång sedan dess!

För nån vecka sedan köpt jag däremot två leksaker i kaninskinn, och de är riktigt poppis! Men de hamnar alltid under någon möbel…..

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Catlady91
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den inringade är Snuffis, hennes absolut favorit som är oersättlig!

Om någon här ser en på någon rusta, skicka pm!
Jag vill ha den!!!

Jag betalar för den, och frakt!

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Näbbjäddan
1

Gud ja. En del är väl bara preferens från katt till katt, jag och grannen har bytt lite leksaker och vissa tycker min katt är toppen fast de andra ratat den och vise versa. Men här är några rakt igenom tveksamma:

F647ADB5-A41F-43CA-AAEB-EFD190EFEC5A.jpeg
Dessa två (som jag fick från en vän, vars katter också avskydde dem) är uppdragsbara och rullar iväg över golvet. Ungefär en meter och med ett mycket obehagligt ljud. Kattan blev vättskrämd.

0D6E9FE1-36E1-498A-AF2E-E970372538D4.jpeg
Denna kan man starta och den börjar snurra och darra. intressant i ungefär fem sekunder, längre om man aldrig slår på den, och låter rent förskräckligt. Katten lärde sig snabbt att stänga av den…

2C9644F7-E231-439F-A20C-FEE1ED9AA905.jpeg
Min katt ÄLSKAR bollar, och bollbanor har hon mycket kul med, men denna ägnade hon kanske en minut åt och har sen aldrig rört. Den är helt feldesignad, dels så att den fastnar i dalarna, dels så att hålen är på fel ställe så hon inte når där den stannar.

45AA493A-006B-4937-A38B-0C70F461E581.jpeg
Sist men inte minst denna ”tuggpinne”. Generellt vill ju katten bara tugga på sånt hon inte får (vi har kompromissat med ätbara pinnar nu🙄), men denna lyckades hon inte tugga på en enda gång. Den var för hård för att kasta och gick som inte att leka med så den är i prima kondition än 😅

Jag har även en bollbana som katten älskar orimligt mycket, men där ett av hålen är precis så stort att hon kan trycka ut bollen genom det vilket hon accepterat som en utmaning där jag måste leta reda på bollen var och varannan dag 😑

Tarotstollan
1

#5. Den med fjärilen som fladdrar runt har jag också köpt. Då jag hade båda katterna tyckte de den var kul tills de lyckades riva av fjärilen, sen var den inte lika kul och att försöka sätta tillbaka fjärilen var jättesvårt och revs av lika fort igen.
Det finns ju en fjäril som reserv men ingen idé längre då han bara slår ut med klorna och river sönder eller av den fjärilen också.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pilspets
1

#4: Ska försöka hålla koll!

Pilspets
0

Okej,allting som inte är detta o dom och dom och laserpekare är skräp.

Så nu har vi en korg oandvända kattleksaker som bara ligger o skräpar.

Här hittar du ett stort utbud av kattspö och kattvippor. Vi har Da bird fjädervippa till bra pris. Köp kattleksaker idag snabba leveranser.
  • Redigerat 2022-07-03 09:25 av Pilspets
new2ragdoll
0

De flesta leksaker har varit totalt meningslösa. Köpte nyligen en liten maskin där en fjäril snurrar runt och det ska göra katterna överlyckliga enligt reklamen. 2 minuter och intresset var som bortblåst. Vår ena katt blev t om rädd för den för motorn lät för mycket.

Alla våra katter älskar ihopknycklade pappersbitar och da bird.

Näbbjäddan
1

#9: jäkla da bird. När jag har en sån fluffig liten fågel eller mus hemma VÄGRAR min katt leka med något annat. Andra leksaker hon tycker om vanligtvis skiter hon blankt i tills hon letat igenom hela leksakslådan och konstaterat att den inte är där. Ibland gömmer jag undan den, ibland hittar hon den och drar iväg med den. Brukar hålla några veckor och sen är det slut på det roliga 😂