Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 230 ggr
John McLaren
0

Hjälp mig hitta den rätta katten!

Tjena!

Är nybörjare till detta med husdjur men är sjukt intresserad av att skaffa mig en katt, älskar dem.

Jag undrar om någon kan tipsa mig om vilka kattraser man ska kika efter?
Jag vill ha en katt som har päls men som inte fäller för mycket. Helst ska den vara söt också ;)

Alla tips välkomnas

Uppkatten
4

Läs på ordentligt och vänd dig sedan till ett seriöst katthem. Där finns alla slags katter.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[Tismon]
3

Har du katt med päls så kommer den fälla mycket 😉 De flesta kattraser är söta så väldigt svårt när du inte berättar om vad just du tycker är sött.

Ska man köpa raskatt köp bara av seriös uppfödare och inte påstådda rasblandningar där katten exempelvis är ett visst antal procent ragdoll och såhär mycket norsk skogkatt.

Vill du bara ha en huskatt köp från katthem eller omplaceringar och stötta inte huskattsuppfödningen där man korsar katter hursomhelst utan tanke på hälsa eller det redan befintliga överflödet av hemlösa katter.

• Redigerat 2022-05-13 17:25 av [Tismon]
Magi-cat
7

Tänk just säga detsamma, vänd dig till ett katthem eller flera! Där finns så många underbara katter som letar efter ett hem! Kanske träffar du någon katt där som du inte tänkt dig från början och allt blir jättebra? 🙂🐱

(Det har hänt mig. Jag hade bestämt mig för en katt men kom hem med en helt annan, som valde mig. Vi fick fantastiska år tillsammans.)

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

MonicaLagerquist
0

La permen har päls men fäller ytterst sparsamt

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Glaze
2

Vi köpte våran Bosse från katthem för elva år sedan, då var han uppskattningsvis två år och visade sin personlighet, så vi visste att han passade oss perfekt! Han glädjer oss fortfarande var endaste dag❤️
Blir det någon ny katt i framtiden blir det från katthem igen.

MsHisingen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Devon rex fäller inte så mycket, har lockig päls som mer luddar. En mycket social och livlig ras.

Stolt matte till Agnes och Sonja ❤️