Äntligen =)
nu när jag låg o tittade på Idol kom Puma o jag klappade henne en stund på golvet. sen sa jag kom o hon hoppade upp på min mage o satt där o trampade ett tag o det har aldrig hänt innan att hon gjort det frivilligt.. jag blev så glad så jag började nästan gråta…
för er som inte vet så kom puma till mig för 3 år sen som en liten hemlös kattunge.. hon har aldrig nånsin velat vara i min famn innan och mänsklig kontakt e ju bra så länge det e på hennes villkor.. en svår nöt att knäcka men nu börjar framstegen dugga tätt… o jag e så lycklig över det =)
Jättekul! Förstår att du är glad :)

Vilket tålamod du har haft! Måste ha känts underbart och jag kan tänka mig att du ligger där än om inte Puma velat gå. I sådana stunder så känner man sig så privilierad och kan inte tänka sig att köra bort katten oavsett vadsom händer.
Har själv haft en i början svårflörtad hittekatt och när han väl kom och lade sig i knäet så fick han ligga tills han själv tyckte det var nog. 

Det är samma sak med min katt hon vill heller inte gosa men det kommer nog när hon blivigt lite mer äldre när hon ej vill leka så mkt mer , men fantastiskt :')
Så roligt. Man känner sig så "utvald" när en egensinnig katt väljer att kela lite.
Moritz (5år) kommer ibland, ganska sällan, och då gäller det att ta vara på stunden och njuta. Han har också blivit "bättre" med åren så du får väl hoppas att detta bara är början med lilla Puma.
Hon ser så fin och "förnäm" ut på bilden. Vilka vackra färger hon har.
/Maria
å vad fin hon är. Såndan 3 färgad katt hadde jag som liten så fin å grattis måste jag ju säga med :)

Så roligt!