Lös i magen och äter mycket.
Hej!
Vår hona är lös i magen sen hon åt ett godis. Hon äter mer än vanligt och vi har behövt klippa bort bajs som hon har haft i svansen. Det har nu varit ett par dagar. Är lite nyfiken när hennes mage och aptit blir normalt igen. Annars är hon helt normal.
Hur gammal är katten, vilken mat brukar hon äta och vilken mat äter hon nu? Äter hon stora portioner vid få tillfällen eller har hon fri tillgång till mat?
Jag brukar ge Canikur pro-pasta vid tillfälligt dålig mage.
Sajtvärd Katter iFokus
- Redigerat 2022-03-12 20:09 av OberonsMatte
#1 6,5 år,Latz äter hon och hon har fri tillgång på mat.
Katter är väl inte lösa så länge i magen för en godisbit? Eller har jag tolkat dig fel?
Mvh
Mig
#2 Har katten ätit precis den Latz-maten under längre tid utan att avföringen blivit för lös? En av mina katter älskar Latz sensations sauces, men han får bara lite annars blir han lös i magen.
Om katten inte blir bättre i magen av sig själv kan man även ge särkild skonkost (+ t.ex. canikur, fortiflora eller annan pro/prebiotika)
Sajtvärd Katter iFokus
#3 Det var nästan en stång godis,kanske 10 centimeter?
#4 Hon har alltid ätit Lats. Hur länge får hon vara lös i magen innan man gör något?
#5 Är katten pigg, glad och som vanligt i övrigt kan man avvakta några dagar innan man sätter in skonkost och probitotika, men det skadar inte att sätta in det tidigare än så.
Om kattens allmäntillstånd blir påverkat och katten t.ex. även börjar kräkas eller slutar äta bör veterinär uppsökas.
Sajtvärd Katter iFokus