Katter iFokus

Katter

Läst 436 ggr
[nixadorie]
0

Är detta en honkatt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej
Är det här en hona eller hane?? Hon är ungefär 17 veckor, och skall vara en hon

Karmatarerskanise
2

Hane

[nixadorie]
0

#1: är du säker? Har hela tiden trott det var en hon🙈

Karmatarerskanise
5

#2: veterinären borde ju ha talat om det vid besiktningen.

[nixadorie]
0

#3: Hon har inte varit till veterinären, hon skall dit. Jag har försäkrat en honkatt är därför jag undrar.

OberonsMatte
10

Var kommer kattungen ifrån? Är det från en uppfödare så är det skandal att personen ifråga sysslar med avel utan att ens kunna se skillnad på honkatter och hankatter. Att kattungar överlåts till ny ägare utan att ha besökt veterinär (för vaccinationer, id-märkning och veterinärbesiktning) är också under all kritik! Uppmuntra inte den sortens verksamhet!!

Det är en uppenbar hankatt.

Sajtvärd Katter iFokus

• Redigerat 2022-02-18 16:28 av OberonsMatte
[nixadorie]
0

--

• Redigerat 2022-02-18 17:14 av [nixadorie]
OberonsMatte
3

#6 I vems ägo har honkatterna blivit dräktiga?

Sajtvärd Katter iFokus

[nixadorie]
0

#6: ---

• Redigerat 2022-02-18 17:14 av [nixadorie]
OberonsMatte
11

#8 Men hur kan du tycka att en person som låtit honkatter bli dräktiga och sålt kattungar från flera kullar INTE (??) är uppfödare? Vad är då en uppfödare?

Du valde att köpa kattunge från en väldigt okunnig, nonchalant och oansvarig huskattuppfödare som förmodligen kommer fortsätta att strunta i kastrering eftersom det finns efterfrågan på den sortens oansvariga avel. Bedrövligt.

Sajtvärd Katter iFokus

Belimas
5

Definitivt en hane, pungen är ganska svår att missa.

[nixadorie]
2

Okej, då vart hon en han 😺. Tack för eran hjälp.

Karmatarerskanise
3

#4: så du har köpt en ovaccinerad, icke id märkt och icke besiktigad huskatt från en buskavlare. Finn ett rätt. Nej precis, det finns inga.

Catlady91
4

Stötta inte buskavel! Köp katt från någon som är kunnig, helst en uppfödare. Någon som vet skillnaden på hona och hane, är en bra början..

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪