Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 280 ggr
Maria
0

Kan man känna katters chip?

Jag har så många gånger försökt att känna på Lakritz när vi gosar. Jag har fått för mig att de brukar sättas i nackregionen men jag är inte säker.

Kan ni känna era katters chip?

/Maria

Fridaaaa
0

Nej känner varken på hunden eller katterna

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

De måste vara väldigt små.

/Maria

Fridaaaa
0

#2 Ja ungefär som ett litet riskorn :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

Aha🙂

/Maria

Marinas Mix
1

Även om de sätts i nacken, så kan de flytta på sig.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Maria
0

#5 ok🙂

/Maria

Magi-cat
0

Ibland kan man känna chippet, enligt en veterinär. Det lär även kunna flytta lite på sig.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

MonicaLagerquist
0

Jag kan känna på alla mina sex katter

Stolt ägare till tre La permer

Uppkatten
0

Jag kan känna på min ena men inte på den andra.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Herveaux
0

Jag kunde känna på min ena katt och båda hundarna. Hundarnas chip vandrade ner mot bröstet på dem.

// Harley

OberonsMatte
0

Chippet sätts mellan skulderbladen och jag vet att jag har känt det ibland, men det är lättast att känna på kattungar. Rubens chip har dock vandrat ner till ena frambenet.

Sajtvärd Katter iFokus

Uppkatten
0

Min katt (som jag känner chipet på) har det på vänster sida av halsen.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

OberonsMatte
4

Apropå id-chip så är det bra att låta veterinären kolla chippet när man t.ex. är där för årlig vaccination (många kliniker har säkert det som rutin, men kanske inte alla).

En av mina tidigare katters chip trillade ut hos uppfödaren när han och hans 6 syskon var nychippade. Det var ren tur att uppfödaren råkade få syn på chippet på köksgolvet och förstod vad det var. Hon tog kullen till veterinären igen som kunde konstatera att min Moltas inte hade något chip kvar! Hade det inte upptäckts hade jag bara trott att han var chippad.

Sajtvärd Katter iFokus

Belimas
0

Jag kan känna chipet på min katt.

Skeppskatten Dina
0

Jag känner chipet på min katt och det har flyttat på sig lite under åren.

🤗 Elisabeth och Amira 🐈

Öland 4ever (oland4ever.com)
0

Nu är iof sig alla mina sex katter tatuerade och inte chippade men jag har vänner som har chippade katter och - ja - det går att känna chippen om man vet vad de sitter. Och helt riktigt, de brukar sitta i nackregionen.

Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu

cattisa
0

Jag kan också känna chippet på min katt. Han älskar att bli kliad i nacken precis där chippet sitter.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen