Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 254 ggr
Uppkatten
11

När katten tagit över datorn...

Min ena katt har fått pippi på att kolla på "videos for cats to watch".

Det började med att jag visade henne några snuttar. Hon verkade inte jätteintresserad, förutom att ljudet från fåglarnas vingar var spännande.

Nu sedan någon vecka tillbaka kommer hon flera gånger varje dag och sätter sig bredvid mig framför datorn, och vill kolla på fåglarna och mössen…

Själv sitter jag där för att plugga, men det blir allt oftare att jag sitter framför skärmen och stirrar på fåglar och möss… Vad gör man inte för sin katt… En tecknad orm som slingrade fram över skärmen var också succé…

Hon spinner så det dånar, pratar då och då med fåglarna, är på väg fram för att tassa till dem, och kollar förvånat kring datorn för att försöka begripa var de tog vägen…

Snart får jag börja fundera på att begränsa skärmtiden för henne… 😊

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

• Redigerat 2022-02-10 10:21 av Uppkatten
Niklas
9

”Snart får jag börja fundera på att begränsa skärmtiden för henne… 😊

Eller ge henne en egen iPad. 😃

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Maria
4

Haha. Vad gör man inte för de små😃

/Maria

Syntium
0

#0 Gulligt! Hur visar hon att det är "se på tv" hon vill om hon först inte var jätteintresserad? Tycker kommunikation djur/människa är intressant ^^

"I'm too old for this shit."

Emo
0

Bra förslag Niklas.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Uppkatten
5

#3 I början var det nog jag som tog initiativet, men hon tyckte det var spännande med flax-ljuden. Rätt snart kom hon upp och satte sig framför/strax bredvid mig med ögon, nos och öron i riktning mot skärmen. Så hade hon inte suttit tidigare framför datorn. Tidigare hade fokus varit riktat mot mig, inte mot skärmen.

När sedan filmen kommer igång börjar hon spinna, och blir det riktigt spännande börjar hon prata med fågeln på skärmen, för att i steget därefter försöka gå fram för att nosa på den eller tassa till den.

När hon tittade på den tecknade ormen lade hon huvudet på sned allt eftersom hon följde ormens rörelser.

Olika filmer är olika intressanta. Vissa filmer ägnar hon knappt en blick, andra får henne att vilja interagera. Fåglar (och möjligen de tecknade ormarna) verkar vara mest intressanta. Och de får gärna flaxa mycket. 😊 (Ja, inte ormarna då…).

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

• Redigerat 2022-02-10 12:37 av Uppkatten
Uppkatten
4

#1 Känner jag henne rätt så kommer hon att kräva en storbildsskärm… 🤣

Marinas Mix
4

Miss Alice har en egen surfplatta, en av mina gamla, som inte klarar av de nyare versionerna av de spel jag föredrar.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Magi-cat
1

#0 Haha! 😸😸😸 Det har jag aldrig provat på min katt men han brukar visa intresse för fågelkvitter …

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
4

Se upp bara, så de distansjobbande katterna inte börjar göra inlägg! 😻😺

"Ett minst sagt kryptiskt inlägg dök upp på Spårjokerns Twitterkonto på onsdagsmorgonen. Texten i inlägget löd "nmbmhjm nbvn".

Inlägget orsakade uppståndelse på sociala medier och det fanns flera teorier om innebörden. Efter ett tag kunde man konstatera att en – möjligtvis två – katter löpt amok på kontot."

https://www.hbl.fi/artikel/distansjobbande-katter-kapade-sparjokerns-twitterkonto/?fbclid=IwAR139qVrgj9jYNNj40umWvGePCWgluLqjw2RvtDsl5LQISDKlHb3F2OnKCs

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ett mystiskt inlägg på Spårjokerns Twitterkonto orsakade uppståndelse på sociala medier. Upphovsmakarna var två distansjobbande katter.
Sabah
2

#9: 😸😹 Vill ju göra som sin människa!

Tanken har föresvävat mig.. då jag ofta lämnar datorn både igång och obevakad. Dyker det upp alltför konstiga inlägg från mig så kan det vara min misse! 😺

💖🧡💛💚💙💜

Hubert.prp
2

Hörni katter, ni ska vara snälla mot era mattar och hussar. Får man låna datorn ska man se till att hålla hovarna och tassarna rena så inte tangenterna blir smutsiga. Sen ska man skriva snyggt och vänligt.