Katter iFokus

Katter

Läst 291 ggr
Monicaq89
1

Joy söker hem akut!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är du en på miljonen? Joy behöver dig omgående!
(Göteborg)

Den vackra abessinier flicka Joy är bara 4 år och hennes värld har raserats. Otäcka smällare har troligen skrämt henne och därför har hon nu problem med sin osäkerhet vilket gör att hon lätt morrar/fräser och tyvärr även gör utfall ibland.

Joy är egentligen en gosig tjej som älskar människor.

Hon behöver akut ett hem där hon får jobba med sin osäkerhet utan att behöva flytta igen. Hon behöver hjälp att bearbeta det som nu skadat henne så pass att hennes psykiska mående dalar.

Eftersom hon är en raskatt, som vanligen har massa energi ser vi gärna att du bor med möjlighet att låta Joy få gräs under tassarna, under kontrollerade former, exempelvis en inhängnad.

Joy är absolut en svår katt och behöver dig som har ett hjärta av guld och ett oändligt tålamod. Hon vill inte bo med andra katter.

Vi kommer inte tillåta en placering utan att du först hälsar på. Joy finns i Göteborg.

Snälla hjälp oss hjälpa Joy, innan hennes låga släcks helt.

Skicka ett pm till oss!

Syntium
2

Var bor hon nu och varför funkar det inte där?

"I'm too old for this shit."

Monicaq89
1

Hon är i tillfälligt hem i Göteborg. Hon anfaller och är aggressiv sen är hon super gosig! Måste ha ett hem utan barn ocu ngn som är van med problem katter

Uppkatten
6

Har Joy fått träffa veterinär och etolog/kattbeteenderådgivare? Hur länge har hon varit så här?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

• Redigerat 2022-02-01 12:01 av Uppkatten
Pia-69
7

#3: Ja, jag tänker likadant, har hon varit hos veterinär för att utesluta smärta, tandvärk etc? Det är vanligt att smärta får katter att radikalt ändra sitt beteende t.ex morra o fräsa göra utfall etc.

Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

• Redigerat 2022-02-01 13:46 av Pia-69
Uppkatten
2

#4 Precis. Har en bekant som skulle ta hand om en katt. Den anföll henne på ett helt osannolikt sätt, riktat mot ansiktet. Min bekant sa att veterinären sagt att det var ett virus, och att hjärnan påverkats. Katten blev tids nog frisk och vanlig igen. Vet inte vad det skulle ha varit för virus. Det är en del år sedan nu.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Catlady91
2

En vän till mig blev attackerad av sin katt helt utan förvarning. En katt hon haft i 9 år. Veterinären kunde inte svara på vad som gjorde det, men katten blev plötsligt personlighetsförändrad, och fick somna in.

Jag förstår att det är ett tungt beslut, men det kan ju vara idé att kolla upp vad problemet är? Det kanske är något som är lätt att åtgärda? Eller göra det lindrigare för henne iallafall.

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪