Katter iFokus

Katter

Läst 728 ggr
LuciferOSune
0

Någon med erfarenheter av gabapentin

Hej!
Undrar om någon vars katt har fått gabapentin mot ledsmärta i ländryggen?

Har det haft effekt och har ni tänkt på några biverkningar.

Min Lucifer gick tidigare på onsior för framförallt sin artros/smärta i armbågarna. Nu får han inte länge ta det då de efter akut inläggning i mitten av december upptäckte förändringar i mage och tarm. Sen var det en runda till på julafton då han inte blev bättre och han fick kortison vilket inte verkar ha gett honom tillräcklig smärtlindring. För han har problem med att bajsa. Vill inte krysta, sätter sig och sen försöker han knappt som leder till förstoppning.

Så efter dagens halvakuta besök så ska han gå på gabapentin för att se om det hjälper honom.

Han har även gått ner i vikt från 6,27 till 5,95 sen 17 dec 😞
Jag hoppas hans aptit kommer igång med gabapentin för har för mig man blir hungrigare av det som människa?

Jag hoppas min i övrigt glada kisse kan få hjälp för att leva vidare ett tag till, bara jag på något sätt kan få igång hans mage och även bli av med en del smärta.

Nytt veterinärbesök om en vecka…

Syntium
2

Ingen aning om det du frågar om, ville bara skriva att jag hoppas det går bra för Lucifer och dig

"I'm too old for this shit."

Magi-cat
2

Jag har aldrig varit med om gabapentin till katt, men hoppas veterinären kan ge lite tips och råd.

Hoppas också att din kisse får det bra och blir av med sin smärta! 💗😻

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Silvestris
1

Gabapentin brukar ha bra effekt mot sk nervsmärta, har inte någon erfarenhet av det vid artros. Vanligaste biverkningen är att de blir trötta.

I övrigt funkar det super mot ångest och rädsla hos katt, vi använder det mycket på kliniken jag jobbar på.

LuciferOSune
0

#0: tack goa du 😊

LuciferOSune
1

#2: tack goa du 😊

LuciferOSune
0

#1: tack snälla 😊

LuciferOSune
0

#3: tack, ja precis har läst mest om det gällande nervsmärta men på utländska sidor även förstått det är rätt vanligt mot artros. Så jag hoppas 😊

Han fick 100mg idag inför besöket och för första gången på 7 år gick det att ta blodprov utan att han sa emot öht! Var så skönt slippa sedera för han mår så dåligt av det.

Maria
0

Jag hade heller ingen aning om att man kan ge det till katt.
Jag har själv Gabapentin sedan några år och min vikt har ökat😉

/Maria

LuciferOSune
1

#8: låter lovande då att aptiten kankse ökar 😊