Kattens dag 28 november
Idag är det inte bara 1 advent, utan Kattens dag!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Det hade jag ingen aning om 😯
/Maria
Oj, det har jag glömt av! 😲🙀 Mot tonfiskburken i skafferiet…….
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Det visste inte jag heller 😱😸🙀
Får ge mina pälsklingar nåt gott imorgon,
Sussa gott! 😴😴
HH 🙂
Neej! Det hade jag alldeles glömt! 😐😦
#4 Det är lugnt, katter firar gärna alla dagar på året! 😻🙂
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Japp, och var man inte på sitt katthem och fikade och köpte 2022 års almanacka så kan man kolla om katthemmet har någon webb-shop där man kan handla lite julklappar för att stödja sitt katthem. 💖
Eller så kan man köpa en massa god blötmat och lämna in på katthemmet vid lämpligt tillfälle för att stödja dem (kolla med katthemmet vad som passar dom bäst när det gäller dag/tid). På katthemmen finns ofta katter som har svårt att äta p g a ny miljö, sjukdomar o s v. Då är det jätteviktigt att det finns lite extra god mat av olika märken att bjuda på. Inte billigaste "skräpfodret" för att kunna skänka mycket alltså, utan hellre färre burkar men av riktigt goda sorter.
Torrfoder använder man ofta bara några få sorter av på katthemmen, så katterna inte behöver byta från sort till sort, så det är bättre att skänka blötmat om man vill stödja sitt katthem med foder. (Har man torrfoder över hemma kan man dock fråga om katthemmet vill ta emot det, för det kan ev. användas om man t ex behöver göra matstationer ute, i väntan på att kunna fånga in en katt).
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Neeeeejjjj glömde och hade ingen aning om det😐😱😱😱
Tjena^^
Dagen före anordnade kattföreningen i mitt distrikt en prova på-utställning 😊 där ställde jag och min älskade Mysan upp för första gången! Vi kom hem med pris, och gick till final! Vi var ensamma ingår klass, så det var tråkigt. Men vi fick så fina ord av domaren, som verkligen gillade Mysan.
Mysan agerade också klappkatt, där varje öre insamlat gick till det katthem hon kommer ifrån. Vi fick ihop 225kr!
❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️
💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

#8 Grattis!
Stolt ägare till tre La permer
#9: tack! 😊 om man nu gratulerar när man är ensam i klassen :P

#10 De andra visste väl att ni skulle vinna så de vågade inte ställa upp.😉
Stolt ägare till tre La permer
#11: haha, ja så kan man också se det :P