Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1314 ggr
Mande
0

Klippa klor på innekatt

Hej!

Hur ofta (ungefär) behöver man klippa klorna på en innekatt? Jag klippte dem på min ena kattunge för ca två veckor sen, & det verkar redan vara dags igen. Hur ofta klipper ni era?

MiroSputnik
0

Jag klipper när jag känner att det är dags. Det är olika beroende på vad de egentligen pysslar med…

Om du tar för vana att känna och titta på klorna regelbundet (gärna dagligen) så lär du dig när det är dags. Klipp hellre lite, ofta än mycket, sällan. Om du förstår vad jag menar…

Lycka till!

Mande
0

Ja, jag tycker att det känns som om det är dags igen eftersom hon börjar kunna klättra uppför byxbenen igen. Skrattande Hon hoppar upp på benet & sätter in klorna (AJ!) så det är inte så skönt.. Jag klipper bara av nån millimeter längst fram på klon..

Kronängens
0

Det brukar behöva göras varannan till var tredje vecka, åtminstone på framklorna. Bakklorna kan man klippa lite mer sällan, åtminstone på min innekatt.

KarinK
0

Klipper ungefär varannan på min katt fast man ser när det behövs eller som sagt, känner när det behövs :).

KarinK
0

Varannan vecka menar jag :).

kemikal
0

Jag håller inte så noga koll på tiden, utan tittar på klorna när jag ändå klappar och grejar med katterna. Ser de långa ut så klipper jag. Det är också olika hur mycket de växer, Plutos växer som ogräs jämfört med de andras. Men skulle väl tippa på att det blir runt två veckors mellanrum.

Elcyion
0

Jag klipper mina när det känns lagom. Vet inte alls hur ofta det är.

Medarbetare på jack russel terrier

touchie
0

jag klipper vid behov men det brukar kunna bli ungefär 1g i månaden tror jag. men jag har oxå varit med om att de vuxit ut på 2 veckor

Mande
0

Jag klipper bara av nån mm längst ut, eftersom jag är så rädd för att klippa på pulpan. Så det lär nog vara lagom med varannan vecka. Tack för svaren!