Förvaring
Hur förvarar ni era kattrelaterade prylar? Allt på samma ställe, ordning och reda, utspritt?
En hylla i köket är till för blandade kattsaker. Tandborstarna som aldrig används, godis, en leksak för godiset, rena skålar m.m. Fodret står i ett annat köksskåp. Mediciner och vitaminer tillsammans med våra egna.
Katternas viktiga papper, som vaccinationsintyg, försäkringspapper och liknande, har de varsin plastficka för. Just nu ligger dessa vid sängen, men annars tillsammans med våra papper av betydelse. Allt detta är det ganska god ordning på.
Sele och koppel finns på hatthyllan, i hallen står även transportburen. Klosaxen ligger för det mesta på bokhyllan i vardagsrummet så den ska finnas nära till hands. Det här, och eventuella övriga prylar, är det mindre ordning på. Ingen ordning alls faktiskt. :)

Kattmaten har vi för övrigt i en burk på ett par liter, som vi tar av till vardags. Sen, eftersom vi köper rätt stora säckar, brukar det finnas en säck försluten med klämmor som vi fyller på burken från.

jag har inte så stor ordning på kattsakerna utan de ligger mest huller o m buller.. torrfodret e i en stor spann som jag fått av en kompis föräldrar som egentligen e för hundmat.. selarna har jag glömt hos mina föräldrar, klosaxen e jag oftast av med.. leksakerna ligger på en bricka på golvet utom några som jag har i en skål på hatthyllan så jag kan kasta de till zorro när han e på rymmarstigen så jag kan smita ut utan att han märker det..
Här hemma ska man vara glad om man hittar sina egna saker…!!!
/Maria

Ja, leksakerna ligger ju längs golven, i alla hörn.
Har inte direkt så mycket ordning, men nu har sambon varit så duktig och städat så jag ska försöka hålla redan ett tag. :) Överlag så har jag nog mer ordning på katternas saker än mina egna också.

Kattmaten står i ett skåp, leksakerna som hon inte använder är i en låda. Klosaxen är i ett annat skåp och kopplet + selen är på hatthyllan. :) Kan inte komma på vad för mer saker till katten vi har..

En följdfråga då: Har katterna koll på var exempelvis mat, godis, leksaker finns?
Maten har precis flyttats, så de har inte riktigt koll på det här ännu. Men hyllan med godis och tandpastan vet de om, Lillan har försökt bryta sig in där… De reagerar också direkt på om man gräver på hatthyllan där selen finns.
Däremot har de inte riktigt fattat det här med dåliga saker, ingen vet var klosaxen eller medicinerna är, det reagerar de på först när man kommer med det i handen och ska klippa klorna och så.

Svar på följdfrågan: Nej, inte än iallafall. ;)

Puma o Zorro vet att deras blötmat finns i kylen.. de brukar vara mycket i köket om de e hungriga.. det andra tror jag inte att de vet var det finns.. isåfall hade de nog gömt klosaxen för de hatar att klippa klorna..

Ha, ha, nej ingen ordning alls har jag, jo stamtavlorna ligger i sin mapp, men mappen flyttar jag omkring… Kloklipparna lika så, kammar, borstar också. Kattmaten befinner sig i köket, mestadels, och leksakerna överallt.
Papper och allt som jag har ansvar över är det ordning på men när det gäller leksaker så kunde man tro att jag har ett dussin katter istället för en;)
//Pia
Kattmaten finns i ett skåp ute i yttre hallen, leksakerna är spridda över hela huset och utomhus oxå antagligen, selarna är någonstans å lika så kopplen, kattgodiset finns i ett köksskåp tillsammans med hundgodiset och lite annat och för övrigt är det ingen speciell ordning på våra kattgrejer. ;)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Glömde säga att kattmaten (torrfodret) står på golvet i en plåtburk som jag fick från djuraffären som är för hundar. Den har tätslutande lock i form av en matsål som egentligen då är en reseburk för hundar men fungerar utmärkt för en 2-3 kg påse med kattfoder.
//Pia
Jag har en lite "bag" med sjukvårds-saker så som bandage, jodopax osv. Har samlat både hund och katt sakerna i den. Vi har en liten burk (på några liter) som står där nere till katterna som finns i lägenheten, och jag har en burk med tätslutande lock på toaletten till vildkatten. Katt-klosaxen ligger på toan där nere, och hundens ligger i en tom kruka i min bokhylla. Har precis gjort en pärm till hundpapperna, och nästa projekt är att göra en till katterna. Tanken är att de ska få en var sedan, men till att börja med får de dela på den.
Medarbetare på jack russel terrier

#14 Haha! Riktigt sådär illa är det inte hos mig, än i alla fall… Lillan gör sitt bästa.

#14 vilka frön! :)