Katter iFokus

Katter

Läst 513 ggr
Saga2021
1

Typ rosa plupp vid anus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej!
Vad skulle detta kunna vara? När hon "drar ihop" sitt anus så försvinner det 🤔 hon är 12v gammal.

Vi ska ändå göra en dubbelkoll hos veterinär så hon är frisk osv, men det blir inte förrän nu i veckan. blev lite förvånad när jag såg detta och vill dubbelkolla om detta är vanligt eller ej.
Haft många katter i min uppväxt men aldrig sett liknande 😅

Uppkatten
5

Är katten hård/lös i magen? Svårt att se på bilden men är det kanske tarmslemhinnan som ramlar fram? Jag tycker att du ska börja med att ta kontakt med Agrias telefonveterinär, Firstvet eller annan veterinär i mobilen. Då kan du visa bilder, eller kanske t om visa upp katten och de kan hjälpa dig att bedöma om du behöver boka veterinärtid och hur snart isåfall. Det är bättre att rådfråga veterinärer i mobilen, på den här typen av forum riskerar du att få hur tokiga svar som helst om du och katten har otur.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

• Redigerat 2021-07-25 22:07 av Uppkatten
OberonsMatte
2

Blev inte kattungen vaccinerad, id-märkt och veterinärbesiktigad innan du fick hem den?

Sajtvärd Katter iFokus

Saga2021
1

#1: normal i magen!
Ska strax få prata med en veterinär! Hoppas på det bästa 😊

Saga2021
0

#2: ja självklart. Därför jag skrev att vi ska Dubbelkolla hos veterinär. Jag är alltid extra försiktig och vill hellre gå till min egna veterinär som jag är trygg hos.
Även om hon inte hade varit det så hade vi fixat det själv.

Men vaccination och chippning har ju inte riktigt att göra med mitt inlägg 😊

Uppkatten
4

Berätta gärna vad veterinären sa, så kan vi alla lära oss mer. 😊 Håller tummarna! 💕

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Saga2021
1

#5: har helt glömt bort att uppdatera! firstvet tror det är lite slemhinna bara. Det skulle inte vara någon fara enligt dem.

Men jag har en tid bokad för en fysisk bedömning också, så man kan vara helt säker 😊

Uppkatten
0

Det låter bra! Vad jag förstått så bör man vara lite noga med att katterna inte blir för hårda eller för lösa i magen när de har den här tendensen, och naturligtvis höra av sig till veterinären om det försämras.

Men kolla hur det är med detta med er egen veterinär, det är alltid lite vanskligt att ge råd på nätet när man inte ens har sett katten 😊.

Saga2021
1

#7: ahh okej, det fick jag inte information om så bra att du sa det 😊 får se vad vår veterinär säger också.

Har haft koll på hennes mage och hon har varit normal i magen samt ätit normalt, vilket är skönt!