Kattmat som minskar allergener
Vad tror ni om det här? Intressant. Inget för mig i dagsläget förstås då jag ger speciellt njurfoder till Teddy, men ändå intressant.
Intressant, men ställer mig lätt skeptisk till detta. Antar att katter har Fel d 1 i munhålan av en anledning, och att vi människor kanske inte ska hålla på och laborera med det…? Eller så har jag fett fel.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#1: Ja, exakt! Så tänker jag också att katter har det i saliven för att det fyller en funktion… 🤔
Cats are like Potato Chips, You can't just have one!
Min spontana reflektion är att återigen är det människans behov som står i fokus hos foderindustrin, inte kattens behov.
Känner f ö till en handfull allergiker som fått förhandsprova detta foder, utan några spektakulära resultat. Antihistamin till människan ger bättre effekt.
Helt ärligt, jag hatar fodret. Dåligt innehåll för katter. De hade endast en sak i fokus när det gjorde fodret, och det var människan. Otroligt dåligt innehåll! Förstår inte hur folk ens vågar testa detta till sina katter
#4: något speciellt du tänker på i innehållet?
#4: Dåligt innehåll jämfört med vilka torrfoder? Jag misstänker att du hatar väldigt många torrfoder minst lika mycket?
Sajtvärd Katter iFokus
#5: Bland annat ris, majsproteinmjöl ocj vetegluten
#6 Jag gillar inget torrfoder öht. Ger endast rått till mina katter. Finns iofs mindre dåliga torrfoder. Men detta verkar vara ett av de sämre