Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 622 ggr
MonicaLagerquist
2

Ovanliga kattnamn

Har du eller har du haft en katt med ett ovanligt namn?

Stolt ägare till tre La permer

Soligajag1
0

Mina kissar heter Knatte o Tjatte ( Min son som döpt dem)

HH 🙂

Namiko
2

Det ovanligaste namnet jag haft på en katt var Raskva, hon kallades för Rost vilket också känns ganska ovanligt.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Marinas Mix
1

Jag har en (o)vana att döpa mina katter till Miss och sedan ett annat namn.
Började med en kisse som hette Miss Ann. Sedan kom Miss Felicia( Flisan) och nu Miss Alice( nallekatt)

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

MonicaLagerquist
2

Jag har haft en del ovanliga namn.
Q,
Måsen
Kombi
,Citra
Är några av dem jag har haft.

Stolt ägare till tre La permer

Tjeja
1

Min kära fnuffelkisse hette "Snuffe" verkar vara rätt ovanligt.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Maria
2

Vår katt heter Lakritz men vi kallar honom Loppan för det mesta🙂

/Maria

19Mikaela93
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Zilvra måste vara den med ovanligast namn jag haft, hette så på stamtavlan och kallades även det 🙂

OberonsMatte
3

Oberon är nog det ovanligaste namnet någon av mina katter fått.

#5 Snuffe är ett jättegulligt namn tycker jag. Det är nog inte så vanligt, men jag vet iallfall två "kändis-Snuffe": Författaren Anders Johanssons egen Snuffe i de jättefina böckerna om katten som heter/hette Snuffe. En annan Snuffe gav namn till Snuffefonden.

Sajtvärd Katter iFokus

• Redigerat 2021-06-02 19:02 av OberonsMatte
s8x2n6
1

Känner att vi haft rätt ovanliga namn på våra. Vår första katt hette Susja/Susita. Uttalat på finska 😉
Nu har jag en Rosita och en Merisa, varav namnet Merisa känns ovanligare. Mammas katt heter Aslak.
Har en kompis vars katter heter Saknet och Nakamoto (något osäker på stavning) och dem namnen är så ovanliga att det tog ett tag för mig att lära mig dem 😂

Mizzy&Zizzel
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Våra heter Mizzy, svart/vita och Zizzel.
Kanske inte jätteovanligt, men eftersom Mizzy hette så från stödhemmet och vi tyckte det var fint så fick vi hitta ett namn med dubbel-Z till nykomlingen som då hette Lillasyster. Det fick bli Zizzel.

Soligajag1
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#10:

Så vackra katter och namn. Jag älskar svarta katter , ,hade en Sixten förut, han blev inte så gammal , blev påkörd . Jag sörjde länge . Han är begravd på ett "fint"place.
Ha en fin kisse dag!!!

HH 🙂

[Devya]
2

Jag har min Alessa här hemma. Inget namn som jag själv valde utan hon hette det då jag adopterade henne och hon tycktes lystra till namnet så ingen vits att ändra på det. :)

Dock inget ovanligt namn.

Jag hade en katt som jag gav namnet Muffe. Jag hade drömt om just det namnet och att han skulle heta det så det fick bli Muffe. Det är kanske inte så vanligt? Sen fick hans bror heta Rufus men då min systerson inte kunde uttala det så blev det Rufsupp och sen kallade vi alla honom för det. :)

Vixxen
1

Zilly !
Hon levde verkligen upp till sitt namn!

Argenti
0

Vet inte om det är så ovanligt men 1 av våra 3 katter heter Ezio. Det är han som ätt på bilden.

Om man bara vill tillräckligt mycket klarar man det.

/Elena

boktips.webnode.se/om oss/

lellite
1

Min första katt heter Lapusya.
Senare fick jag veta att det betyder - väldigt söta:)

Highland Fold Katten och Scottish Fold uppfödning http://lalellecats.blogspot.com/