Katt spydde
Hej. Min katt spydde två gånger imorse direkt efter hennes frukost.
Jag gav henne en påse blötmat mjau. Direkt efter kom de upp. Hon hann inte äta mycket. Men man såg tydligt att de var mjau katt mat i första spyan. Sen kom andra kort efter och de såg ut som en stor bajskorv… men också hår. Jag tror det var hårboll. Hon gnällde mjaua både innan och efter hon spytt. Och sen 1 timme efter åt hon lite. Men inte mycket som vanligt.
Det finns en chans att hon gnäller för hon vill utomhus. Men jag tänker tänk om hon gnäller för att hon mår dåligt?
Jag har tagit ut henne i koppel. ( bor i lägenhet) de går bättre o bättre för varje gång men senast vi var ute för två dagar sen så vet jag inte vad som hände. Hon verkade blivit stucken av något eller något i gräset för helt plötsligt hoppade hon o ryckte konstigt. Bar in henne direkt.
Beställde även ett nytt koppel. Ett koppel som går upp till 8 meter. Den jag har nu är bara 120 cm. Så stor skillnad. Även en ”sele” som är mjuk och inte ligger runt halsen. Känns säkrast. Så ska fortsätta med promenader så fort dom kommit
Det låter som att hon fick upp en hårboll, det var bra att den kom upp. När min långhåriga katt spyr upp hårbollar så tar det ofta några timmar innan hon äter ordentligt igen och hon kan låta lite hes. Är säkert obekvämt att spy upp hårbollar.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Kan tillägga att de ofta jamar olyckligt strax innan.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Ohhhh okej, kanske var så att hon jama sådär olyckligt pga det!
Shit ja bra att hon fick upp bollen den var stor, måste vara skönt för henne att den är ute 🥲
Ja, mina brukar låta väldigt olyckliga. Ofta märker jag att de äter lite sämre när de börjar få hårbollar, och sedan, något dygn efter att de fått upp hårbollen så är de jättesugna och vill ha massor av mat.