Rullar sig i andra kattens kiss
Min ena katt (kastrerad hankatt 2 år) har börjat rulla sig i lådan när min andra katt (kattunge ca 5 månader) har kissat. Såg det nyss. Så fort hin kissat hoppade han i och började gnida sig i sanden. Har känt att han luktar urin förut. När han var yngre kunde han rulla sig i lådan När den var ren. Inte så kul men ändå mer ok. (Då jade jag lavendelsand.) Vet inte varför han gör så här och jag tycker det är sjukt äckligt. Vill ju inte gosa med en katt som stinker urin och har bakterier på sig.
Han kastrerades så tidigt som veterinären säger att de tillåter så borde inte vara för sent kastrerad.
Kan det vara så att din äldre katt behöver blanda sin lukt med kattungens lukt av någon anledning? Skulle tro att det är det det handlar om. Hur länge har du haft kattungen?
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Jag har haft kattungen i flera månader. Så de känner varandra väl. Trivs med varandra. Sover tillsammans och leker.

Kan det vara den lille som håller på att bli fertil?
Kattutan men stolt Plåtis ägare
#3: Det låter troligt. Jan har vissa drifter trots att han är kastrerad dessutom. Hon är 6 månader nu. Får kastrera och se om det blir bättre. Tack för svar.