Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 241 ggr
Saaa
0

Min katt har fått en kal fläck

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min katt har fått en kal fläck på halsen med svarta prickar på huden. Någon dom vet vad det är?

Uppkatten
0

Har kisse det här även på hakan? Svarta prickar får mig att tänka på svarthaka. Tror att katter kan få symtom på det även på andra ställen än just på hakan?

Du kan alltid rådfråga https://firstvet.com/sv eller Agrias telefonveterinär, beroende på vilket försäkringsbolag du har till kisse.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Träffa veterinär från en plats där ditt djur känner sig tryggt. För de allra flesta djurägare räcker ett samtal med oss för att få den hjälp som behövs. Veterinärbesöken är gratis med alla djurförsäkringar.
OberonsMatte
0

Det är inte så att det kan ha suttit en tova där som slitits bort när katten t.ex. kliat sig?

Sajtvärd Katter iFokus

Uppkatten
0

#2 Har aldrig sett svarta prickar efter tova…? Men det kanske kan variera.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

OberonsMatte
0

#3 Nä, inte jag heller, men har päls ryckts ut med rötterna så kan det kanske bli så… jag vet inte, det var bara en tanke.

Sajtvärd Katter iFokus

Uppkatten
0

#4 Tänker på min egen katt, hon blir så otroligt vit och slät när en tova ramlat bort. Men det kanske kan variera. Men svarta prickar får mig spontant att tänka på felint acne/svarthaka… fast det kanske kan finnas fler orsaker.

Saaa
0

#1: inga svarta prickar på hakan.

#2 Det är möjligt att det suttit en tova där, hittade en som satt fast i halsbandet.

silverfiisk
0

Kan det kanske vara skabb eller någon typ av kvalster?

Teddysmatte
0

Prickar efter tovor har jag faktiskt sett ibland. Hoppas det inte är nåt värre än så! 🌸