Fort och misstänkt artros
Jag har tidigare skrivit om vår kisse som slickat bort päls på hela magen och även upptäckt att han slickat bort päls i "armhålorna". Efter samtal med vet och testat lite olika grejer så har vi nu bokat tid för röntgen samt eventuell avlägsning av forl-angripna tänder.
Jag har dock även börjat misstänka artros, då jag sett att han sätter tassarna på luckorna när han ska hoppa ner från köksbänken… vad jag förstått finns ingen direkt behandling av artros…? Vad har ni för erfarenheter?
Eftersom att han har tid bokat för röntgen av tänder om två veckor tänker jag såklart att jag även då ska prata med vet, men alltid intressant att höra andras erfarenheter.
Har bekanta som tidigare hade katt med artros. Katten medicinerades och fick gå ner lite i vikt vilket gav en förbättring.
Här finns en del information om katter och artros:
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
- Redigerat 2021-02-08 09:51 av Uppkatten
Ytterligare information om artros:
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Tack för väldigt bra information! Ska se vad veterinären säger.
En annan sak jag funderar på är allergi mot kattsanden då han tvättar sig nästan frenetiskt och vi bytte Kattsand i samband med att han började med det. Så vi ska byta tillbaka till den gamla för att se om det blir bättre